Podcast: PPC reklama jako klíč k rychlému růstu vašeho businessu
Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.
Přihlaste se k našemu newsletteru
a buďte první v obraze
Neuniknou Vám žádné důležité události
a novinky z našeho světa
Přináším soupis toho nejzajímavějšího, co se na COE odehrálo.
Byl jsem náhradník pro panelovou diskusi: Automatizace v PPC, naštěstí se nikomu nic nepřihodilo a já můžu připravit článek o hlavních tématech.
Jakub Kašparů, Martin Zítek, Michal Blažek, Pavol Adamčák, moderuje Ladislav Vitouš.
Než se do automatizace pustíme, měli bychom si proces několikrát vyzkoušet manuálně, abychom se dozvěděli, kde může nastat chyba. Je nutné zkontrolovat správnost a úplnost odesílaných dat. Příklad: ID objednávky se posílá bez ID produktů nebo hodnoty objednávky.
Co se dá v PPC automatizovat:
U chytrých nabídek v Google Ads jsou algoritmy nastaveny tak, že maximalizují tržby nebo počet konverzí. Tím pádem protežují remarketing nad akvizicí. Je na to potřeba myslet a vysvětlovat to klientům, honba za nízkým PNO může poškodit byznys dlouhodobě.
K datům, které vyhodnocujeme, bychom měli přidat Customer lifetime value.
Google Ads je platforma pro malé i velké firmy z různých segmentů. Proto musí PPC specialista znát byznys klienta do hloubky a přizpůsobit strukturu, strategie nabídek a inzeráty jeho velikosti a segmentu.
Pro malé rozpočty není automatizace cesta, potřebujeme být vidět na co nejkonkrétnější vyhledávací dotazy a na pečlivě vybraných umístěních souvisejících s byznysem klienta.
Milan Fiala
Expanze = investice. Návratnost na západních saturovaných trzích jsou jednotky let. Pro východní trhy je návratnost rychlejší.
Nástroje pro expanzi:
Google market finder
Ahrefs
Semrush
Euromonitor – ucelené reporty
Statista
Similarweb
Google Trends
Trendy v zahraničí:
Automatizace
Růst marketplaces – Rostou rychleji než ecommerce.
Lokalizace
Saturace trhu i ve východní EU
Proves of quality:
Trusted shop
Trustpilot
Na západě může značku zabít špatné hodnocení. Dbejte proto na to, aby na podpoře zákazníci komunikovali s rodilým mluvčím a umožněte doručení zboží známou přepravní službou. Milan dal příklad, jak kombinace chybějícího hodnocení zákazníky, chybějící PayPal v rámci objednávky a využití pouze TopTrans, terý byl v Německu špatně vnímaný snížilo konverzní poměr až na 0,1 %.
V Česku s tímto naštěstí máme zkušenosti díky službě Ověřeno zákazníky.
Tipy:
Michal Dugáček pracoval 16 let pro ElectroWorld.cz vysvětluje:
Omnichannel je vícekanálová komunikace se zákazníkem.
Pokud jste dosáhli limitu růstu v online prostředí, budete se muset zacílit na nové kategorie zákazníků, kteří chtějí:
Největší e-shopy si uvědomují, že potřebují být v retailu. V kamenném obchodu jsou blíže zákazníkovi, a proto budují prodejny, výdejny a showroomy.
Michal zmiňuje, že pro maximální růst prodejů potřebujete:
Jakub Herrmann z Placement.cz testoval nový typ kampaně, který přináší širší využití automatizace v Google Ads. Například sloučením několika typů kampaní do jedné nebo tím, že sám vytváří videoobsah.
Jakub prováděl 4 testy a nasdílel ponaučení:
Performance Max má nejvyšší prioritu v účtu, a tak utlumí zbytek. Proto pokud se pro Performance Max rozhodnete, nastavte rozpočet a ROAS podobný Chytré nákupní kampaní.
Pokud nám v Google Ads vše funguje, Jakub zatím nedoporučuje spouštět.
Opět jsme se dostali ke stejnému dilematu jako s Chytrými nákupními kampaněmi. Automatizované kampaně nejsou pro všechny. Pro brandy, které řeší brand safety, nejsou chytré kampaně cesta.
Pavel Tlapák popsal dotazník, ve kterém zjišťoval aktuální přístup ke cookie lištám.
Nejjednodušší postup, jak poznat, o jaký objem dat jsme kvůli liště přišli, je porovnat data z Google Analytics vs. 1st party data (administrace e-shopu).
Výpadek dat bude také řešit nová verze Google Analytics 4, která obsahuje službu Consent mode. Ta bude na základě strojového učení dopočítávat data, o která jsme přišli, pokud návštěvník neudělil souhlas.
U přednášky mi chybělo doporučení k samotným lištám, proto doplňuji naše poznatky:
Copywriterka Bára Nováková (Komuniké) píše prodejní texty a hraje improvizační divadlo. Podle ní má oboje hodně společného – nepotřebujete vrozený talent, ale jasná pravidla. Popsala tato:
Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.
3 dny nejzajímavějšího PPC know-how. To byl 14. PPC Camp, užili jsme si 20 přednášek od špiček oboru, které rozhodně stály za poslech.
Bonusy z akce Czech Online Expo, které jsou z mé přednášky To nejlepší z PPC reklamy pro růst vašeho byznysu - Strategicky a Automatizovaně.