Czech On-line Expo 2022: O čem se mluvilo?

Přináším soupis toho nejzajímavějšího, co se na COE odehrálo. 
Byl jsem náhradník pro panelovou diskusi: Automatizace v PPC, naštěstí se nikomu nic nepřihodilo a já můžu připravit článek o hlavních tématech. 

Panelová diskuse: Automatizace v PPC

Jakub Kašparů, Martin Zítek, Michal Blažek, Pavol Adamčák, moderuje Ladislav Vitouš.

Než se do automatizace pustíme, měli bychom si proces několikrát vyzkoušet manuálně, abychom se dozvěděli, kde může nastat chyba. Je nutné zkontrolovat správnost a úplnost odesílaných dat. Příklad: ID objednávky se posílá bez ID produktů nebo hodnoty objednávky. 

Co se dá v PPC automatizovat:

  • tvorba kampaní
  • optimalizace
  • reporting

U chytrých nabídek v Google Ads jsou algoritmy nastaveny tak, že maximalizují tržby nebo počet konverzí. Tím pádem protežují remarketing nad akvizicí. Je na to potřeba myslet a vysvětlovat to klientům, honba za nízkým PNO může poškodit byznys dlouhodobě.


K datům, které vyhodnocujeme, bychom měli přidat Customer lifetime value.


Google Ads je platforma pro malé i velké firmy z různých segmentů. Proto musí PPC specialista znát byznys klienta do hloubky a přizpůsobit strukturu, strategie nabídek a inzeráty jeho velikosti a segmentu.



Pro malé rozpočty není automatizace cesta
, potřebujeme být vidět na co nejkonkrétnější vyhledávací dotazy a na pečlivě vybraných umístěních souvisejících s byznysem klienta.

Účastnící panelové diskuse Czech On-line Expa. Jakub Kašparů, Martin Zítek, Michal Blažek, Pavol Adamčák, moderuje Ladislav Vitouš.
Účastnící panelové diskuse Czech On-line Expa

Vhodné nástroje při expanzi do zahraničí

Milan Fiala
Expanze = investice.
Návratnost na západních saturovaných trzích jsou jednotky let. Pro východní trhy je návratnost rychlejší.

Nástroje pro expanzi:
Google market finder

Ahrefs

Semrush

  • Zjistí, o kolik bude CPC v zahraničí dražší.
  • Zjistí i vyhledávanost na Amazonu.

Euromonitor – ucelené reporty
Statista

Similarweb

Google Trends


Trendy v zahraničí:
Automatizace
Růst marketplaces – Rostou rychleji než ecommerce.
Lokalizace
Saturace trhu i ve východní EU


Proves of quality:
Trusted shop

Trustpilot

Na západě může značku zabít špatné hodnocení. Dbejte proto na to, aby na podpoře zákazníci komunikovali s rodilým mluvčím a umožněte doručení zboží známou přepravní službou. Milan dal příklad, jak kombinace chybějícího hodnocení zákazníky, chybějící PayPal v rámci objednávky a využití pouze TopTrans, terý byl v Německu špatně vnímaný snížilo konverzní poměr až na 0,1 %.

V Česku s tímto naštěstí máme zkušenosti díky službě Ověřeno zákazníky.

Tipy:

  • Pokud e-shop v německy mluvících zemích nemá PayPal, šance na úspěch výrazně klesá.
  • V DACH regionu jsou silné USP, které obsahují informaci ohledně dopravy.
  • Co když už jste expandovali a projekt stále není profitabilní? Milan doporučuje provést menší uživatelský výzkum.
Vstup na zahraniční trh na časové ose.
Vstup na zahraniční trh na časové ose


Zavádění omnichannel principů a procesů prodeje pro e-shopy

Michal Dugáček pracoval 16 let pro ElectroWorld.cz vysvětluje:

Omnichannel je vícekanálová komunikace se zákazníkem.

Pokud jste dosáhli limitu růstu v online prostředí, budete se muset zacílit na nové kategorie zákazníků, kteří chtějí:

  • vidět, co kupují,
  • osobní kontakt s prodejcem,
  • produkt okamžitě,
  • aby jim někdo poradil.

Největší e-shopy si uvědomují, že potřebují být v retailu. V kamenném obchodu jsou blíže zákazníkovi, a proto budují prodejny, výdejny a showroomy.


Michal zmiňuje, že pro maximální růst prodejů potřebujete:

  1. kvalitní produkty
  2. služby e-shopu (prodloužená doba na vrácení zboží, nákup na splátky, platba za 14 dnů, jednoduché vrácení produktu, express doručení)
  3. zážitek – kamenná prodejna. Sdílený košík – prodejce v kamenné prodejně vidí, co má zákazník v košíku v e-shopu. SMS informace o zásilkách. Když produkt není skladem, napište, kdy asi bude, nebo navrhněte alternativu.

Má smysl zapínat Performance Max kampaně?

Jakub Herrmann z Placement.cz testoval nový typ kampaně, který přináší širší využití automatizace v Google Ads. Například sloučením několika typů kampaní do jedné nebo tím, že sám vytváří videoobsah.

Jakub prováděl 4 testy a nasdílel ponaučení:

  • pracovat s publiky
  • precizně nastavovat ROAS
  • nespouštět před víkendem

Performance Max má nejvyšší prioritu v účtu, a tak utlumí zbytek. Proto pokud se pro Performance Max rozhodnete, nastavte rozpočet a ROAS podobný Chytré nákupní kampaní.


Pokud nám v Google Ads vše funguje, Jakub zatím nedoporučuje spouštět.


Opět jsme se dostali ke stejnému dilematu jako s Chytrými nákupními kampaněmi. Automatizované kampaně nejsou pro všechny. Pro brandy, které řeší brand safety, nejsou chytré kampaně cesta.


Jak řešit výpadek dat po nasazení cookie lišty?

Pavel Tlapák popsal dotazník, ve kterém zjišťoval aktuální přístup ke cookie lištám.

Nejjednodušší postup, jak poznat, o jaký objem dat jsme kvůli liště přišli, je porovnat data z Google Analytics vs. 1st party data (administrace e-shopu).


Výpadek dat bude také řešit nová verze Google Analytics 4, která obsahuje službu Consent mode. Ta bude na základě strojového učení dopočítávat data, o která jsme přišli, pokud návštěvník neudělil souhlas.


U přednášky mi chybělo doporučení k samotným lištám, proto doplňuji naše poznatky:

  • Nastavte lištu tak, aby byla viditelná a ideálně uprostřed. Jinak uvidíte úbytek dat v měřících systémech i o 70 %.
  • Někde šli do extrému, pozadí rozmazali, což už je podle Petry Dolejšové za hranou, protože lišta nemá bránit v procházení.
  • Odkliknutí souhlasu podpořte tím, že tlačítko přijmout bude výraznější a v barvě e-shopu. 



Proč je reklamní psaní jako improvizační divadlo?

Copywriterka Bára Nováková (Komuniké) píše prodejní texty a hraje improvizační divadlo. Podle ní má oboje hodně společného – nepotřebujete vrozený talent, ale jasná pravidla. Popsala tato:

  • Řekněte, proč je to důležité. Neuvádějte jen parametry nebo výhody produktu, vysvětlete, proč jsou důležité pro zákazníkův život.
  • „Ano, vlastně ano.“ Poslouchejte, jaké informace chtějí o produktu slyšet zákazníci. Pokud se jejich požadavky rozchází s vašimi nápady, řekněte si: Ano, vlastně ano, důležité je to, co zákazník říká.
  • Zákazník vás musí poznat na první dobrou. Z toho, jak komunikujete a o čem. Váš e-shop je jednou z mnoha postav, které zákazník potkává, musí mít jasno, která z nich jste.
  • Nemusíte být vždy vtipní nebo kreativní. Důležitější je užitečný text s podstatnými informacemi.
  • Psát pro sebe je hloupost, psát pro masu zákazníků je těžké. Vyberte si jednoho typického zákazníka, jeho obrázek si vylepte nad stůl a pište pro něj.
  • Lidé milují, když je text o nich. Zachyťte v něm jejich běžné starosti.
  • Použijte jednoduchou příběhovou strukturu například na stránku O nás: „Dřív jsme vždy dělali ……….. Jenže pak se stalo …………. Bylo to důležité, protože …………… V našem životě se proto změnilo ………………“

Datum aktualizace článku:

16.12.2022

Autor článku:

Poslední články

Zobrazit všechny

Czech Online Expo bonusy

Czech Online Expo

800 000 vyškolených lidí - Cesta do Googlu - Kdo je Google Trenér?

Cesta do kanceláři Googlu a 800 000 vyškolených lidí v rámci programu Google Certifikovaných trenérů.

Marketing v roce 2024: Nezmeškejte klíčové události roku

Rok 2024 přináší vzrušující možnosti pro setkávání s odborníky v marketingu, sdílení odborných znalostí a získávání nových pohledů na digitální marketing. Naše agentura se aktivně zapojí do důležitých marketingových akcí a bude se nadále rozvíjet v této dynamické oblasti.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.