Největší evropská ecommerce akce DMEXCO 2023

Přednáška od Axel Springer

První přednáška byla od největšího německého digitálního vydavatelství v Evropě - Axel Springer. Je generativní AI spasitel nebo zkáza? AI není novinka, ale poprvé byla zpřístupněna milionům lidí. Dopad této změny je obrovský. 

Samozřejmě tato změna přináší i rizika. Jak změní AI to, jak konzumujeme obsah? Jak změní AI to, jak tvoříme obsah? Jak budeme pracovat s deep fakes a fake news? Jedním z řešení těchto problémů můžou být verifikované účty. Ale na rovinu řekl, že neví, co bude dál. Jejich cílem je udělat z firmy AI First Company. Je teda generativní AI spasitel nebo zkáza? Ani jedno. Je to hodnotný spojenec a kamarád. 

Přednáška od Microsoft

Další přednáška byla od Microsoftu - transformace reklamy v éře generativní umělé inteligence. Vyhledávače tady budou dále, ale pouze pro jednoduchá vyhledávání. Pro složité otázky jako třeba: najdí restaurací, pro 10 lidí, která je pro vegany a lidi, co mají alergii na ořechy, se budou používat LM modely, tedy large language models jako ChatGPT. Co mi vyrazilo dech, je plugin Open table, který umí automaticky booknout stůl. Restaurace by se mohly zaměřit na zapojení tohoto pluginu do svého rezervačního systému. Návod najdete pod videem. I eshopaři můžou AI využít a to tak, že zakomponují AI do svého eshopu, tak ať umí odpovídat na složité otázky. Díky tomu, když chce zákazník koupit další produkt, tak nemusí jít znovu do vyhledávání Google a prokliknout se třeba na jiný web. Eshop musí být schopný odpovědět na otázky typu: 

  • Jaký dárek mám koupit pro dvanáctiletou neteř? 
  • Doporuč mi k produktům, které mám v košíku, další produkty.
  • Jaké další produkty k tomuto ostatní zákazníci nakupují nejčastěji?

Tak, aby eshopy dokázaly odpovědět na tyto otázky, musíte je to naučit. Ideální je psat blok a snažit se odpovědět na všechny otázky, které vás napadnou, na co by se mohl zákazník zeptat například: jak vybrat dárek, pro koho vybrat dárek, doporuč mi něco,  nebo co koupit ženě. Microsoft měl strašnou radost z toho, že 72 % návštěvnosti na Bing šlo z Googlu. Doteď to bylo vždycky opačně a předpokládám, že tak 90 % lidí, kteří jdou do Bingu, tak právě hledají Google Chrome. Od integrace chatu GPT do Bingu už bylo vygenerováno přes jednu miliardu promptů a vygenerováno přes 750 miliónů obrázků. Služba, která integruje AI do Microsoft služeb, se jmenuje Copilot. 

Přednáška od Googlu

Další přednáška byla od Googlu a byla o tom, jak se připravit na vánoční sezónu. Google začal s predikcí cíle. Je potřeba si stanovit reálné cíle, podívat se na historické roky a nastavit si cíl na základě jich. Víme, jak byl covid volatilní, je potřeba koukat i na data před covidem. Před spuštěním časově omezených akcí je potřeba spustit kampaň aspoň dva týdny předem tak, aby se algoritmy dokázaly naučit. Největší nákupní akce jsou Black Friday, Cyber Monday, Vánoce a povánoční akce. Zajímavá informace pro mě byla ta, že s klesající ekonomikou se mění poměr mezi impulsivními nákupy a těmi, které jsou promyšlené. Google uvádí, že 20 % nákupů jsou impulsivní a 80 % jsou promyšlené. Na školeních i našim klientům říkám, jak jsou data důležitá. Google doporučuje zaměřit se na data prvních stran, ty, co máte v administraci e shopů nebo webu, na nejprofitabilnější zákazníky, hodnotu konverze, data z aplikací a data z vašich kamenných prodejen. Od této přednášky jsem čekal trošku více. Pokud se chcete ještě lépe připravit na vánoční sezónu, koukněte se na článek, který jsem připravoval minulý rok pro Shoptet. 

Přednáška od Facebooku (Meta)

Další přednáška byla od Facebooku (neboli od Mety) - podpora růstu značky a návratnosti investic napříč médii. Efektivita, kterou v ČR nejčastěji měříme pomocí PNO, je klíčová metrika pro objem našich tržeb. Meta mluvila o tom, jaký má Brand Building efekt na PNO a jak se posouvá do digitálu. Meta si půjčila graf marketingových legend Lese Bineta a Petera Fielda, aby ukázala rozdíl mezi krátkodobou aktivací neboli slevami a dlouhodobým budováním brandu a jak mají marketéři kombinovat oba styly. Meta odpovídala na nejčastější otázky inzerentů. Existuje spousta důkazů o tom, že v onlinu značka jde budovat, což ukazuje tato analýza. Hlavní point je zde ten, že budovat brand můžeme v tradičních i digitálních platformách. Růst značky můžeme měřit pomocí Brand Equity. Brand Equity odkazuje na celkovou hodnotu a vnímání značky ze strany spotřebitelů. Zahrnuje povědomí o značce, vnímanou kvalitu, loajalitu zákazníků a finanční hodnotu značky. Na příkladu newyorského letiště JFK demonstrovaly nárůst Brand Equity. 

Přednáška od Youtube

Závěrečná přednáška byla od YouTubu - odhalení nového světa videí a kreativních možností. Jak vám umělá inteligence Google pomůže odemknout transformační růst na YouTube. Svět videa se mění rychleji než kdykoliv předtím, a to díky umělé inteligence, mění se způsob, jakým vytváříme obsah, jak ho konzumujeme a jak děláme marketing. YouTube je číslo jedna v doručování relevantního obsahu. YouTube shorts má přes 50 miliard zhlédnutí denně, shorts fungují jako úvod k dlouhému obsahu. YouTube představil ABCD Best practis. Přibude i nová funkce flip and trim, díky které můžete z vašich videí na šířku, jednoduše ho předělat na výšku. Expa jsme se zúčastnili už i minulý rok, ale díky covidu jsme si to neužili tak, jak letos.

Datum aktualizace článku:

15.12.2023

Autor článku:

Michal Lysek

Poslední články

Zobrazit všechny

Czech Online Expo bonusy

Czech Online Expo

800 000 vyškolených lidí - Cesta do Googlu - Kdo je Google Trenér?

Cesta do kanceláři Googlu a 800 000 vyškolených lidí v rámci programu Google Certifikovaných trenérů.

Marketing v roce 2024: Nezmeškejte klíčové události roku

Rok 2024 přináší vzrušující možnosti pro setkávání s odborníky v marketingu, sdílení odborných znalostí a získávání nových pohledů na digitální marketing. Naše agentura se aktivně zapojí do důležitých marketingových akcí a bude se nadále rozvíjet v této dynamické oblasti.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.