Podle čeho vybrat správného PPC specialistu?

Hledáte způsob, jak na svůj web přivést relevantní zákazníky, kteří u vás skutečně nakoupí? Anebo vás už nebaví utrácet peníze za reklamní kampaně ve vyhledávání, které nepřinášejí požadované výsledky? Ať jste se poznali v prvním, druhém nebo obou případech, máme pro vás jednoduché řešení – zkušený PPC specialista. Abyste se ale nespálili při jeho výběru a našli opravdu toho nejlepšího, sepsali jsme pro vás několik tipů na co se zaměřit. Pojďme se na ně podívat.

Google nebo Seznam: Kde je váš PPC specialista doma?

Česká republika je jednou z mála zemí na světě, kde lidé používají k vyhledávání na internetu 2 vyhledávače. Proto při hledání svého PPC specialisty můžete narazit na pojmy jako Google Ads specialista (PPC v Google vyhledávači) nebo Sklik specialista (PPC na Seznamu). Hned tak víte, na jaký vyhledávač je expertem.  

 

Google Ads nebo Sklik mohou vypadat v mnoha ohledech podobně, ale liší se funkčností, pokrytím zařízení, cílením na publikum a formáty reklam. Proto jeho zaměření nepodceňte a hledejte specialistu, který se navíc orientuje v nejnovějších trendech, jde s dobou a ideálně má i certifikáty, dokazující jeho odbornost. Díky tomu pro vás dokáže namyslet tu nejvhodnější strategii, jak splnit vaše obchodní cíle.

My jsme například hrdý Google Partner a také partner Shoptetu, Heureky a automatizačního nástroje pro srovnávače Mergado. K tomu je náš zakladatel Michal i Google Certified Trainer pro výkonnostní marketing.

 

3 otázky, které vám pomohou při výběru

Máte předvybráno několik certifikovaných PPC specialistů, ale nevíte, který bude pro vaše podnikání nejvhodnější? Zkuste se každého zeptat na tyto 3 otázky a uvidíte, že hned bude rozhodování jednodušší:


1. Jaké máte zkušenosti s mým oborem podnikání? 

Každé podnikání má svá specifika a v reklamních kampaních by se na ně rozhodně nemělo zapomínat. Ověřte si, zda PPC specialista pracoval na kampaních, které odpovídají vašemu oboru, publiku a cílům. Získáte lepší představu o jeho odborných znalostech a o tom, zda se hodí pro vaši firmu.

 

Zajímá vás, zda jsme pro vás vhodným parťákem? Prohlédněte si naše reference nebo případové studie

2. Jaký je váš přístup ke kampaním?

Zeptejte se na jeho metodiku, jak přistupují k cílení, výběru klíčových slov nebo optimalizaci kampaní v průběhu času. Je váš specialista lepší v nastavování nových kampaní nebo mu jde spíše optimalizace těch stávajících? Hned budete vědět, jak pracuje a zda jeho metody odpovídají vašim KPI.

 

3. Jak měříte úspěch? 

V neposlední řadě je důležité se zeptat, jak měří úspěch. To může zahrnovat dotazy na metriky, jak sleduje kampaně a jaké typy analýz provádí pro optimalizaci kampaní. Zjistíte, co očekávat a rovnou si můžete i zhodnotit, jestli vnímáte úspěch stejně. 

 

Nepodceňte při výběru „PPCečkaře“ tyto otázky. Koneckonců je to osoba, která bude mít významný vliv na úspěch vašich digitálních marketingových kampaní.

Varovné signály, které vám ušetří hodně peněz

  • Transparentnost – Pokud s vámi specialista není ochoten sdílet své strategie nebo taktiky, nemusí mít jasný plán. Nedostatek transparentnosti může také znamenat, že si není jistý svými schopnostmi nebo že se snaží něco skrýt.
  • Absence jasné strategie – Pokud specialista není schopen formulovat jasný plán pro vaše PPC kampaně nebo pokud jeho přístup působí vágně či nejistě, může jít o nedostatek zkušeností nebo není připravený. Obojí pak často vede k plýtvání času a peněz.
  • Nemáte přístup k účtu – Je klíčové, aby najatý PPC specialista zakládal účty tak, abyste k nim měli přístup. Toto vám umožní sledovat a kontrolovat kampaně, chránit svá data a svobodně se rozhodnout pro změnu specialisty bez obav ze ztráty přístupu k účtům. 
  • Nízká cena – Každý má rád výhodné nabídky. Pokud jde ale o výběr specialisty na PPC, nemusí být nejlevnější varianta nutně tou nejlepší volbou. Levný specialista totiž může postrádat zkušenosti a kvalifikaci potřebnou k vedení úspěšné PPC kampaně. 
  • Špatná komunikace – Specialista nereaguje, neodpovídá na vaše dotazy jasně a včas nebo se zdá, že se nezajímá o vaše obchodní cíle. Takové chování může vést k nedorozuměním a chybám, které negativně ovlivňují celý chod kampaní.

U nás s klienty pravidelně probíráme výsledky a navrhujeme další rozvoj. Za roky práce s kampaněmi jsme si vyvinuli i vlastní 6 bodový framework.

 

U nás v Adsvantage rozumíme rovnováze mezi náklady a kvalitou, máme za sebou řadu úspěšných projektů z různých oborů, jsme certifikovanými partnery hned několika významných dodavatelů a snažíme se poskytovat cenově dostupná, ale účinná řešení PPC. 
Zajímá vás více? Proberme to. Za zavolání nic nedáte. Vyzkoušejte si s námi spolupráci třeba jen na měsíc. Sami uvidíte, že váš e-shop roste. A když ne? Můžete to zase dělat po starém. Jdete do toho s námi? 

Datum aktualizace článku:

23.1.2024

Autor článku:

Poslední články

Zobrazit všechny

800 000 vyškolených lidí - Cesta do Googlu - Kdo je Google Trenér?

Cesta do kanceláři Googlu a 800 000 vyškolených lidí v rámci programu Google Certifikovaných trenérů.

Marketing v roce 2024: Nezmeškejte klíčové události roku

Rok 2024 přináší vzrušující možnosti pro setkávání s odborníky v marketingu, sdílení odborných znalostí a získávání nových pohledů na digitální marketing. Naše agentura se aktivně zapojí do důležitých marketingových akcí a bude se nadále rozvíjet v této dynamické oblasti.

Jak jsem vyrostl z 0 na 7,8 mil. za 2,5 roku

Představím Vám, jak jsem vybudoval firmu Adsvantage. Nebudu Vám lhát, byla to náročná cesta.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.