Ať už jste začátečníkem nebo pokročilým ve správě PPC reklam, měli byste vědět a znát několik věcí, mezi které patří několik pojmů. Jelikož se s nimi setkáváte prakticky denně a musíte je také vysvětlovat klientům nebo svým spolupracovníkům. Proto si s jejich definicí musíte být zcela jistí. Pojďte se v ní ujistit.
PPC
Alfou a omegou PPC reklam je samotná zkratka „PPC”. Jedná se o způsob zpoplatnění reklamy, zkratka konkrétně znamená „pay per click” čili platba za kliknutí.
V souvislosti s tímto pojmem se pojí také zkratka CPC (cost per click), což znamená cenu za jedno kliknutí na reklamu. Velmi často se v českém jazyce používá zkratka CZP čili cena za proklik a znamená to stejné.
CTR
Při vyhodnocování reklam vás bude také zajímat míra prokliku, která se značí zkratkou CTR (click through rate). V praxi to znamená, kolik procent z těch, jež reklamu viděli, na ni také klikli. Mluvíme tedy o podílu mezi kliky a zobrazeními.
Pokud tedy reklama bude mít 100 zobrazení, z toho však bude 5 kliků, CTR se bude rovnat pěti procentům.
Konverze
Při prodejních reklamních kampaních pro vás bude stěžejní také konverze čili počet dosažených cílů. Měřit se mohou různé cíle, a to například nejen prodeje (nebo objednávky), ale také přihlášení k newsletteru nebo odeslání kontaktu skrze formulář a podobně.
S tímto pojmem se pojí další, a to konverzní poměr. Mluvíme o pojmu, který znamená „míra konverze”. V praxi tedy znamená to, kolik procent z těch, kteří na reklamu klikli, také udělali onu vyžadovanou konverzi. Je to tedy podíl mezi kliky a konverzemi.
ROAS
Abyste zjistili, jestli byla nebo nebyla reklamní kampaň úspěšná, zajímat vás bude také pojem ROAS. Mluvíme o návratnosti prostředků vložených do reklamy. Vypočítává se vydělením příjmů náklady a vyjadřuje se v procentech. Výsledné číslo je tedy ukazatelem toho, kolik jste vydělali.
Pakliže vám konverze přinesly například prodeje o částce 100 tisíc korun a konverze stály 10 tisíc korun, je výsledný ROAS tisíciprocentní.