VymalujSiSám.cz

Jak jsme dobyli 7 trhů a zvedli tržby o 565 % 

+565 %
Tržby
7 trhů
Expanze

Jak jsme dobyli 7 trhů a zvedli tržby o 565 % 

Nevíte, co s volným odpolednem? Vymalujte si Monu Lisu nebo obraz podle vlastní fotky. Přesně takové obrazy vyrábí Honkee

V době, kdy se nám z Honkee ozvali, se blížila hlavní sezóna. Kampaně běžely, ale… vydělávaly dost? Klient viděl, že může jít s optimalizací ještě dál. A měl pravdu.

Když jsme startovali, působil ve 3 zemích se statisícovým obratem. Dnes prodává do 10 zemí a obrat počítá v milionech.

Zvýšení tržeb o 565 % pomoci PPC reklamy.
Vývoj tržeb klienta.

Stručně: Jak se nám to povedlo?

Nestačí perfektně znát systémy. Pro nás v Adsvantage je základ pochopit byznys klienta. Podle toho jsme:

  • upravili strukturu kampaní
  • vytvořili myšlenkovou mapu, které se držíme při vstupu do nové země 
  • optimalizovali XML feed
  • zapojili videokampaně

S klientem pravidelně probíráme výsledky a navrhujeme další rozvoj.

Za roky práce s kampaněmi jsme vyvinuli vlastní framework, který se nám osvědčil i u Honkee.

Hlavní body našeho frameworku: PPC dotazník, měřicí kódy, založení a optimalizace, nové funkce, reporting a rozvoj účtu
Náš framework má 6 hlavních bodů.

Nákupní kampaně běží díky optimalizovanému feedu

Nákupní kampaně se zobrazují základě informací v XML feedu. Proto je jeho optimalizace klíčová. Honkee běží na Shoptetu, ten nabízí více variant XML feedů pro různé inzertní systémy.

Zaměřili jsme se na vyladění především těchto parametrů: cena, obrázek, popis, název.

Cena

V Google Nákupech se zobrazuje více inzerentů, cena je proto zásadní. U Honkee cenu produktů ovlivňuje velikost obrazu. Čím jsou větší, tím jsou dražší, zákazník ale z obrázku velikost nepozná. Dalším parametrem ovlivňující cenu je rychlost doručení. Proto jsme v XML feedu skryli nejdražší varianty a expresní doručení.

Název

Název produktu byl velkými písmeny, proto se zobrazila jen 3 slova. Po úpravě je jich 6. Tím, že se zobrazí více slov názvu dostane zákazník důležité informace.

Zní to jako drobnost? I toto ovlivňuje prodeje.

Chcete porovnat svou cenu s konkurencí? Zkuste toto: Google Merchant Centrum > Růst > Cena v porovnání s konkurencí.

Optimalizujeme také na základě rozpočtů a ROAS (návratnosti). Skrýváme neprofitabilní produkty, abychom rozpočet využili tam, kde nám vydělává.

Google má celkem 8 platforem (Youtube, Android, Chrome, Google Mapy, …), každou používá přes 1 miliardu uživatelů. Tato data zpracovávají Google Ads. Abychom z nich vytěžili co nejvíc, přivádíme relevantní uživatele z více zdrojů: srovnávačů zboží, katalogů, Skliku, TikToku.

Kampaně ve vyhledávání ladíme podle 30+ bodů

Každý den Google zpracuje přes 3,5 miliardy vyhledávacích dotazů. Ideální místo, kde se ukázat zákazníkům!

Vypracovali jsme detailní analýzu klíčových slov. Pak jsme založili a optimalizovali kampaně podle našeho checklistu s 30+ body

Co je na něm?

  • podíl zobrazení
  • procento zobrazení
  • průměrné ceny za proklik
  • cena
  • hodnota konverze
  • PNO
  • lokalita
  • demografie
  • chování na webu
  • umístění a další

Ve spolupráci s klientem vylepšujeme podobu inzerátů. Sledujeme výhody konkurence a reagujeme lepšími, abychom zákazníky zaujali.

Youtube je reklama, kterou si lidi pamatují

Víte, po jaké reklamě si lidé nejpravděpodobněji vybaví vaši značku

Je to videoreklama. Proto ji využíváme i my. 

Videokampaně hrají velkou roli na nových trzích. Tam, kde lidé naše obrazy neznají, video vysvětlí, o co jde. V první fázi budujeme povědomí o produktu ve druhé směřujeme zákazníky k objednávce. K videím jsme nahráli nejprodávanější produkty.

Vyplatila se nám precizní práce s publiky. Jaká využíváme?

  • Remarketingová: Cílíme na uživatele, kteří navštívili e-shop.
  • Vlastní: Tvoříme publika z vyhledávacích dotazů nebo navštívených stránek. Například oslovíme všechny, kdo hledali „vymaluj si vlastní fotku“.

Optimalizujeme hlavně na základě lokality, zařízení (na kterém se video přehrává) a umístění (Youtube kanály, kde se videa ukazují).

Testujeme různá videa. Experimentujeme a sledujeme, co nám přináší zákazníky.

Přehled různých formátů videoreklam na Youtube.
Různé formáty, různé kreativy. Testujeme všechno, co videoreklama nabízí.

Facebook a Instagram má nastarosti Petr Handlíř a jeho kolegové a odvádí skvělou práci. Mrkněte třeba na Facebook VymalujSiSám, je vážně na co koukat.

Jak e-shopy posouváme dál?

E-shopy rozvíjíme na základě našeho vlastního rozvojového frameworku. A postupně doporučujeme vylepšení pro maximální růst. Například:

  1. Interní vyhledávání pro inspiraci

Tvorba produktového portfolia je o hledání ikonických fotek a trendů. Často tedy sledujeme vyhledávací dotazy přímo na e-shopu, ale i ve vyhledávání a v Google Trends.

  1. Stránka s akčními produkty kvůli rozšíření o podstránky
  1. Návrhy na nové způsoby platby

V Německu jsme z vyhledávacích dotazů zistili, že lidé hledají „auf rechnung“, tedy platbu později. Tuto možnost zde využívá až 40 % nakupujících. Nejpoužívanější způsob pro placení objednávek je PayPal. 

  1. Budování důvěryhodnosti

Nasadili jsme službu TrustedShops.com, jde o obdobu certifikátu Ověřeno zákazníky od Heureky.

Náhled recenze na TrustedShops
TrustedShops jsou v Německu podobně oblíbené jako u nás Heureka.
  1. Testování novinek

Sledujeme novinky, kterých search engine marketing chrlí obrovské množství. Jedna z těch zásadních je rozšíření o obrázek ve vyhledávacích kampaních.

Ukázka reklamy ve vyhledávání s rozšířením o obrázek.
Reklama s obrázkem zaujme. Zvlášť v oboru, ve kterém podniká Honkee.

Zkontrolujte, jestli rozšíření máte.

Reportujeme jednoduše a automaticky

Pro prezentaci výsledků používáme Data Studio s nejdůležitějšími metrikami a grafy. Ty jsou interaktivní a klient v nich vždy vidí aktuální výsledky.

Ruční vytváření reportů by byla ztráta času, který můžeme věnovat kampaním. Proto skriptem posíláme sumu čerpání Skliku, Heureky a Zboží.cz do Google Analytics a poté do přehledu Data Studia.

Reference

Co o nás říká klient

Předali jsme Adsvantage správu PPC kampaní pro naše eshopy, které provozujeme v deseti jazykových mutacích. Velice rychle pochopili naše priority a začali doručovat výsledky. Oceňujeme, že používají přehledné nástroje a demonstrují jim výsledky své práce. Statistiky o nákladech na kampaně v jednotlivých zemích a získané tržby máme kdykoliv k dispozici. Lidé z Adsvantage pracují rychle, nezávisle a bez zbytečných otázek rychle pochopí, co po nich chcete. Pro nás je to velice pohodlné, můžeme se díky tomu soustředit na rozvoj našich eshopů, protože víme, že PPC máme v dobrých rukách.

David Vacek
Vymaluj si sám
Jednatel

Proberme to. Za zavolání nic nedáte.

Vyzkoušejte si s námi spolupráci třeba jen na měsíc. Sami uvidíte, že váš e-shop roste.
A když ne? Můžete to zase dělat po starém.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.