Přihlaste se k našemu newsletteru
a buďte první v obraze
Neuniknou Vám žádné důležité události
a novinky z našeho světa
Být jedničkou na trhu neznamená, že je hotovo. Usnout na vavřínech se v byznysu zkrátka nevyplácí. Právě naopak – být lídrem znamená jít příkladem, držet si náskok a hledat způsoby, jak se posouvat dál. Rodinné balení, e-shop se širokou nabídkou kvalitního povlečení a bytového textilu, to dobře ví. Jako několikanásobný finalista i vítěz soutěže Shop roku v Česku i na Slovensku a držitel zlatého ocenění „Ověřeno zákazníky“ od Heureky svou pozici nebere jako samozřejmost. A tak se ani po dosažení první příčky nezastavilo. Naopak – přišlo další ladění strategie, práce s detaily a cílené posilování silných stránek. Co konkrétně tahle spolupráce přinesla? A jak vlastně můžete obdobný růst nastartovat i vy?
+30 % nárůst tržeb po spuštění našich kampaní
–20 % snížení PNO po spuštění našich kampaní
+63 % nárůst tržeb během září při snížení PNO
A začala naše spolupráce, která Rodinnému balení výrazně ulehčila každodenní fungování. V minulosti je totiž od práce zdržovala zejména každodenní komunikace s agenturami a řešení formalit, které nyní mohli nechat plně na nás. Jediné, co jsme si určili, byly 3 hlavní cíle:
„Stěžejní pro mě byla zejména správná segmentace jednotlivých kampaní pomocí štítků. Přemýšlel jsem ale také nad nasazením lepších strategií, celkovou strukturou kampaní nebo zkvalitněním a aktualizací inzerátů.“
– Martin Kisza, PPC specialista
Nebylo třeba zdlouhavých meetingů – od začátku jsme měli jasno, kde začít a jak dál postupovat. Navnímali jsme sortiment, značku i dosavadní inzerci a začali jednotlivé dílky skládat tak, aby vše dávalo smysl a fungovalo jako celek. A vzniklo z toho… 👇🏻
S důrazem na cenovou dostupnost cílíme zejména na ženy ve věku 24–65 let z běžného spotřebitelského segmentu. Díky tomuto kroku jsme dokázali zefektivnit kampaně jak v ČR, tak na Slovensku.
A pečlivě vše vyhodnocovali. Největší podíl na čerpání z našich kanálů měl Google s Sklikem, a tak jim po zásluze patřila ta největší pozornost. Pozadu ale nezůstaly dle přání klienta ani ostatní kanály.
Nákupní kampaně jsme nahradili Performance MAX, které jsou nyní strategicky rozdělené. Zároveň jsme:
Z tematických sestav jsme přešli na SKAG, což nám umožnilo přesněji cílit a mít lepší kontrolu nad zobrazením reklam. Tato změna vedla k lepšímu CTR a nižší ceně za proklik. Zároveň jsme vypnuli neprofitabilní obsahové kampaně a nahradili je vlastními, které jsme přesněji zacílili. V neposlední řadě jsme také implementovali RTG kód se všemi potřebnými parametry a vytvořili sadu bannerů pro efektivnější kampaně.
Konkrétně jsme upravili bidding pro (ne)konverzní produkty a upřednostnili výkonnější zařízení. Feed jsme obohatili o další parametry a nastavili správné měření konverzí.
V prvním případě jsme se zaměřili na optimalizaci na základě sortiment reportu a přehledu výkonnosti a nákladů. Zároveň jsme obohatili feed o další potřebné parametry. Ve druhém případě jsme zkvalitnili strukturu kampaní pomocí A/B testování chytrých kampaní a strategií. Navíc jsme obohatili účet o vyhledávací kampaně, nastavení konverzních kódů, publika i aktivaci režimu souhlasu.
TIP: Váš produkt by na Zboží, Heurece ani Bingu rozhodně neměl chybět, pokud je to s ohledem na vaši aktuální strategii výhodné. Konverzní trasa zákazníků je totiž stále složitější, a proto je důležité zachytit lidi na více místech. Zvyšuje se tak zásah/povědomí a plní se RMK publika, která následně využíváme i v Google Ads.
A to dle dat z GA4. Feed jsme pak obohatili o chybějící parametry v jednotlivých kategoriích. Na základě tabulky výpočtu PNO jsme následně určili, na které produkty je třeba klást větší důraz.
Doplnili jsme klíčové parametry, jako barvu, velikost, materiál a typ produktu. Vzhledem ke strategickému modelu, který umožňuje nastavit pouze preferovanou strategii upřednostňování produktů, se eliminovala možnost manuální úpravy cen za proklik. Na základě našich zkušeností však není tento model ve srovnání s manuálním nastavením cen za proklik, které nabízí přesnější optimalizace nákladů a výkonu kampaně, tak efektivní.
TIP: Nově je možné nastavit jednotné CPC pro všechny produkty. Stačí kontaktovat podporu Biano a požádat o aktivaci této funkce.
A to s rozpočtem v řádech vyšších milionů. I když ho Rodinné balení již dříve realizovalo, dokázali jsme mu nyní díky naší slevě Seznam partnera ušetřit z celkové částky 5,2 %. Při nastavování jsme si pak pomohli strategií „Fáze See, Think, Do, Care“, která v praxi vypadala např. takto:
Pro následné přesné vyhodnocení jsme nastavili šablonu UTM parametrů. Navíc jsme testovali různé kreativy, cílové stránky nebo detaily produktů vs. celé kategorie, což nám následně umožnilo vytvořit pro klienta konkrétní doporučení.
A otiskli tak klientovi článek v magazínu, který oslovuje relevantní cílovou skupinu. Tento krok měl za cíl zvýšit povědomí o značce a oslovit i ty zákazníky, kteří jsou aktivní spíše v oblasti offline médií.
Už během prvního měsíce spolupráce se nám podařilo zefektivnit kampaně a přinést tak o 30 % vyšší tržby při snížení PNO o 20 %. Zároveň se nám podařila symbióza jednotlivých kanálů – Google Ads, Skliku, Heureky, Zboží, Favi a Biano.
Zároveň se nám v listopadu podařil nárůst o 16 % oproti předchozímu roku, v prosinci pak následoval nárůst o 5 %. Největší rozdíly jsme ale zaznamenali během letních měsíců a začátku podzimu, a to konkrétně:
A to vše při snížení celkového PNO.
Pokud jde o výsledky v jednotlivých kanálech, pak efektivita v Google vzrostla již v prvním měsíci o 20 %.
Předchozí agentura:
Po našich úpravách:
V Skliku se nám podařilo zlepšit efektivitu kampaní o 50 %, a to i při vysokých obratech. Dále jsme podrobně analyzovali data z administrace, což nám umožnilo optimalizovat rozměry bannerů a jejich umístění. Pro Rodinné balení se ukázaly jako nejúčinnější formáty 300×600 a 450×450 pro mobilní zařízení.
V případě Zboží, Bingu a Favi pak byly výsledky následující:
Zboží
Bing
Favi
Kromě více než 12 000 recenzí na Google, 48 000 ověřených recenzí na Heurece s 98% spokojeností zákazníků získalo Rodinné balení letos také dvě ceny v soutěži Shop roku na slovenském trhu, a to:
„Tým Adsvantage nám pomohl s nastavením reklamních účtů, optimalizací kampaní i vyhodnocením výkonnosti. Celá spolupráce probíhala velmi dobře – profesionálně, rychle a s jasným cílem. Nejvíce oceňujeme flexibilitu, výbornou komunikaci a praktické výsledky v podobě růstu výkonu kampaní a efektivního využití rozpočtu.“
– Pulkit Walia, obchodní jednatel
Cílem je dosáhnout 10% meziročního růstu při udržení současného (ideálně i lepšího) PNO, proto nepřestáváme pracovat na zlepšování strategií a optimalizaci kampaní. A zároveň se těšíme na další společné úspěchy, které nám spolupráce přinese!
Vyzkoušejte si s námi spolupráci třeba jen na měsíc. Sami uvidíte, že váš e-shop roste.
A když ne? Můžete to zase dělat po starém.