Podcast: PPC reklama jako klíč k rychlému růstu vašeho businessu
Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.
Přihlaste se k našemu newsletteru
a buďte první v obraze
Neuniknou Vám žádné důležité události
a novinky z našeho světa
PPC reklama je z anglické zkratky Pay per Click, což znamená platba za proklik. Je to právě kvůli toho, že neplatíte, když se vaše inzeráty zobrazují, ale pouze pokud na váš inzerát někdo klikne. PPC je proto zajímavé pro malé firmy, které mají nízké rozpočty, nebo třeba teprve začínají a rozjíždí svůj online byznys. Zároveň PPC reklama dokáže generovat přes 50 % tržeb vašeho byznysu, takže když se zaměříte na tuto část, tak velice pravděpodobně nešlápnete vedle. Zároveň díky PPC reklamě sbíráte rychleji data, rychleji dostáváte na váš e-shop nebo web návštěvníky, kteří potom v Google Analytics spadají do různých segmentů - znáte jejich pohlaví, zájmy a lokalitu. Díky tomu můžete tyto data dále využívat, pracovat s nimi a dělat relevantnější byznysové rozhodnutí do budoucna. Ať nejsme jenom u těch výhod, máme tady i nevýhody. Za rok 2023 e-commerce klesla okolo 25 miliard dolů, což se stalo poprvé v historii. Doteď nám ten graf letěl jenom nahoru.
Systémy, které využívají PPC reklamy, jsou všechny sociální sítě - Google Ads, YouTube, LinkedIn, ale také Heuréka, Sklik, Biano, Kaufland Marketplaces. Nejčastěji bych chtěl mluvit o Google Ads, protože je největší a kdykoliv uživatel chce někam jít, něco nakoupit nebo něco zjistit, tak jde do vyhledávače Googlu a zadává vyhledávací dotaz. Denně je ve vyhledávači Googlu přes 3,5 miliardy vyhledávacích dotazů a Google má na integrovaných dalších osm platforem na vyhledávání, jako jsou YouTube, Mapy, Gmail, Android. Na poli vyhledávačů má Google 92% tržní podíl, zároveň je to čtvrtá nejhodnotnější firma na světě a 80 % tržeb u Googlu tvoří právě Google Ads. Právě proto se na Google Ads zaměřuji, protože je tady v tomhle úplně nejdál. Zároveň všechny tyto principy, o kterých se my budeme v tomhle videu a v těch následujících bavit, tak se dají využít pro ostatní systémy jako jsou Sklik, zbožové srovnávače nebo Facebook.
Google Ads je reklamní řešení, kde zakládáme kampaně. Tvoříme strategie tak, abychom pokryli celý nákupní proces zákazníka a chceme pokrýt co nejvíce vašeho sortimentu, případně služeb, které nabízíte. V Google Ads se také optimalizují kampaně, takže si hrajeme s cenou za proklik, míru prokliků a konverzní poměrem. Koukáme, které produkty se nejčastěji prodávají, a které se naopak neprodávají, tak je vylučujeme. O tomhle si řekneme více v dalším videu, které bude zaměřené čistě na optimalizaci a budeme se tam věnovat jenom optimalizací kampaní. V Google Ads můžeme samozřejmě i vyhodnocovat, takže můžeme koukat, co funguje, nebo co naopak nefunguje. Na základě toho inzerci a další kampaně dále přizpůsobovat.
Je zde několik možností, buď zvyšování návštěvností, zvyšování tržeb nebo získávání kontaktů. Pokud máte aplikaci, tak by se jednalo o stažení aplikace. Pokud už jste větší firma, tak to může být budování povědomí nebo zvažování vaší značky. Google Ads je postaven na třech principech. Je to relevance, což znamená, aby vyhledávací dotaz co nejlépe odpovídal zobrazené reklamě a potom o té stránce, na které odvádíme. Další je tam řízení a tím je myšleno, že můžeme kdykoliv kampaně vypnout, snížit rozpočty, zvyšovat rozpočty, upravovat cenu za proklik na jednotlivých klíčových slovech nebo na produktech. Třetí princip je právě výsledek. Výsledek je právě důvod, proč já jsem šel do PPC a líbí se mi na tom ta měřitelnost a to, že dokážeme klientovi říct, jestli naše práce dává smysl, vydělává mu peníze nebo naopak ne a je lepší se zaměřovat na jiné možnosti reklamy.
PPC reklama funguje na aukčním principu, ale není to tak, že kdo dá více, tak ten vyhrál a bude na první pozici, ale záleží na více faktorech. Mezi faktory patří cena za proklik, ale jsou zde i další faktory jako kvalita reklamy v okamžiku aukce. Ta se skládá z očekávané míry prokliků, relevance a dojem ze vstupní stránky. Google hodnotí, jakou vy máte stránku - tu stránku, na kterou vy lidi přiřadíte. Zda je tam všechno hezky sepsané, nechybí vám tam něco, není to nějak graficky rozhozené, jednoduché a jsou tam všechny informace, které potřebujete. Google si tohle předem prokroluje a tím pádem to dává jako jeden z těch parametrů do hodnocení reklamy. Třetím prvkem je kontext vyhledávání. Google pracuje s tím, z jaké lokality vyhledáváte, z jakého zařízení, v jaký čas a zároveň pracuje i se signály. Jak jsem před chvilkou říkal, že na vyhledávání Google jsou na integrované další platformy jako YouTube, Gmail, Android, tak právě tyto signály zapojuje Google i do vyhledávání a personalizuje vám takhle obsah.
Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.
3 dny nejzajímavějšího PPC know-how. To byl 14. PPC Camp, užili jsme si 20 přednášek od špiček oboru, které rozhodně stály za poslech.
Bonusy z akce Czech Online Expo, které jsou z mé přednášky To nejlepší z PPC reklamy pro růst vašeho byznysu - Strategicky a Automatizovaně.