Podcast: PPC reklama jako klíč k rychlému růstu vašeho businessu
Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.
Přihlaste se k našemu newsletteru
a buďte první v obraze
Neuniknou Vám žádné důležité události
a novinky z našeho světa
Neustále hledáte způsoby, jak své podnikání posunout na vyšší úroveň? Vyzkoušejte reklamu na Facebooku. S více než 2,8 miliardami aktivních uživatelů měsíčně je to skvělá příležitost, jak rozšířit povědomí o své značce anebo zvýšit prodeje. Zajímá vás, jak s takovou reklamou začít? Pojďme se na to podívat.
Abyste se mohli pustit do vytváření reklamních kampaní na Facebooku, budete potřebovat firemní stránku. Tu si můžete založit zde. Na začátek vyplníte název svého firemního účtu, zařadíte svou firmu do některé z nabízených kategorií a dostanete i 100 znaků, kterými se můžete představit. Nové příchozí tak hned budou vědět, s kým mají tu čest a s čím jim můžete pomoci.
Tak jako mají fyzické osoby facebookové profily, mají firmy facebookové stránky. Bez firemní stránky reklamu na Facebooku nejenže nespustíte, ale pokud byste místo stránky založili své firmě pouze profil, může se stát, že ho Facebook smaže.
V dalším kroku vás čeká vyplnění vaší webové stránky, kontaktního emailu, telefonu, adresy, na které vás zákazníci najdou, případně provozní doby, pokud je pro vás tento údaj důležitý.
Myslete i na fotografie. Budete potřebovat 2 - úvodní ve formátu 851 x 315 pixelů a profilovou ve formátu 1:1, ideálně 1080 x 1080.
Následně budete mít možnost propojit svou stránku s firemním Whatsapp účtem nebo pozvat přátele, aby vás sledovali. Tyto kroky nejsou povinné a můžete se k nim kdykoliv vrátit.
A ještě jedna věc na závěr. Budete se o účet starat jen vy nebo vás bude víc? Jednou z výhod firemní stránky je, že jeden účet může spravovat více lidí s různými právy. Snadno je přidáte přes levý panel, kde najdete Nastavení – Nové prostředí stránek – Přístup ke stránce. Můžete si vybrat, jestli budou mít vaši kolegové kompletní práva ke stránce jako vy nebo postupně zakliknout jejich pravomoci.
Firemní stránku už máte. Ta je funkční, dohledatelná a můžete na ni začít vytvářet obsah. Pokud chcete ale své příspěvky zároveň i sponzorovat, budete si muset založit Business Manager – nástroj, který vám umožní spravovat vaše reklamní kampaně. Je to místo, kde můžete nastavit svůj rozpočet, cílit na konkrétní skupiny lidí a sledovat, jak vaše reklamy fungují.
Neplést s Business Suite. Zde sice také najdete některé funkce spojené s reklamou, ale nejsou zdaleka všechny, a proto vždy reklamu spravujte raději v Business manageru. Ten si můžete založit zde a pomůže vám náš starší článek.
TIP: Mezi Business Suite a Business managerem můžete přepínat. Stačí na hlavní stránce vlevo vybrat možnost Meta Business Suite, následně dole vlevo kliknout na Nápověda a na možnost Otevřít Business Manager.
Reklamní účet na Facebooku máte a nyní je čas vytvořit svou první reklamu na Facebooku. Struktura reklamního účtu je na Facebooku podobná, jako v Google Ads nebo Skliku:
Než se vrhnete přímo na reklamu, udělejte krok zpět a určete si svůj hlavní cíl. Je jím zvýšení povědomí o značce? Nebo snad zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek? Určení cíle je klíčové, protože definuje metriky, které budou určovat úspěšnost vaší reklamy.
Díky více než dvěma miliardám měsíčně aktivních uživatelů Facebooku můžete na této platformě oslovit téměř kohokoli. Nejde však o to oslovit všechny, ale spíše ty správné lidi. Zúžte své publikum na základě klíčových demografických údajů, jako je například věk, poloha a zájmy.
Umístění reklamy určuje, kde se bude vaše reklama na Facebooku zobrazovat, zda v News Feedu, ve Stories nebo v Messengeru. Algoritmus Facebooku je inteligentní, takže je nejlepší nechat ho rozhodnout, kam vaše reklamy umístí. Pokud však máte omezený rozpočet, možná budete chtít umístění vybrat ručně, abyste se vyhli nadměrným výdajům.
Facebook nabízí dvě možnosti rozpočtu, a to buď denní, nebo dlouhodobý. Denní rozpočty znamenají částku, kterou jste ochotni utratit za jeden den, zatímco dlouhodobé rozpočty znamenají celkový rozpočet na celou kampaň. Nejlepší je přidělit rozpočet na delší období, protože tak dosáhnete lepších výsledků za lepší cenu.
Na vizuální stránce záleží. Výběr správného formátu reklamy může být klíčový, hlavně proto, že máte jen několik sekund na upoutání pozornosti. Proto se ujistěte, že jste zvolili správný formát a kreativu, které odpovídají vašim cílům. A co copywriting reklamy? Ten je stejně zásadní jako samotný vizuál. Chcete, aby vaše reklamní texty publikum zaujaly, proto buďte struční, konkrétní, přesvědčiví a nezapomeňte na výzvu k akci, aby lidé věděli, co mají udělat.
Jakmile máte vizuál i texty připravené, je čas na revizi. Ujistěte se, že jste zkontrolovali překlepy a celkově reklama odpovídá potřebám publika, které chcete oslovit.
Nezapomeňte, že se reklama, kterou vytvoříte, stane tváří vaší značky nebo produktu. Proto do ní investujte čas a kreativitu, kterou si zaslouží.
Nyní, když je vaše reklama vypilovaná a připravená, je čas ji vypustit do světa! Nejprve ji odešlete ke kontrole, abyste se ujistili, že splňuje zásady pro inzerci na Facebooku. Po schválení můžete začít sledovat její výkonnost prostřednictvím panelu Správce reklam. Podle potřeby reklamy vylepšujte a upravujte, abyste zlepšili výsledky. Nezapomeňte, že reklama je nepřetržitý proces, takže se nebojte experimentovat a zkoušet nové věci.
Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.
3 dny nejzajímavějšího PPC know-how. To byl 14. PPC Camp, užili jsme si 20 přednášek od špiček oboru, které rozhodně stály za poslech.
Bonusy z akce Czech Online Expo, které jsou z mé přednášky To nejlepší z PPC reklamy pro růst vašeho byznysu - Strategicky a Automatizovaně.