Sníte o tom, že se vaše webové stránky objeví na prvních místech ve vyhledávačích jako Google nebo Seznam, a to ideálně bez placení za reklamu? Ano, je to možné a klíčem k tomu je SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače. V našem článku se dozvíte, co všechno SEO zahrnuje, jakou cestu budete muset uběhnout a zda to bude rychlý sprint nebo spíše dlouhý maraton.
Optimalizace pro vyhledávače
Co to vlastně SEO je? Jde o zkratku slov “Search Engine Optimization”, neboli optimalizace pro vyhledávače a je to nástroj, který pomáhá vašemu webu zazářit na internetu.
Představte si, že máte e-shop s kancelářským nábytkem a vy pochopitelně chcete, abyste se lidem, co kancelářský nábytek na internetu hledají, zobrazili co nejvýše ve vyhledávání. Protože kdo z nás hledá dál než za první stránku výsledků. A právě správně nastavené SEO vám s tím může pomoci.
Jak SEO funguje?
SEO zahrnuje řadu kroků:
Tvorba kvalitního obsahu, který lidé chtějí číst.
Používání správných klíčových slov, která lidé hledají.
Optimalizace vašeho webu, aby byl přehledný a funkční.
SEO je jako péče o zahradu – potřebujete pravidelně sázet nové rostliny (obsah), udržovat cestičky (web) a občas přihnojit (aktualizovat klíčová slova).
Teď, když víte, co je SEO a proč je to důležité, možná se ptáte: “A jak to nastavím na svém webu?”. Pojďme se podívat na několik základních kroků:
Klíčová slova: Začněte tím, že zjistíte, jaká klíčová slova vaši potenciální zákazníci používají, když hledají produkty nebo služby, které nabízíte. Existují nástroje jako Google Keyword Planner, které vám pomohou najít ta pravá slova.
Kvalitní obsah: Vytvářejte obsah, který je užitečný a zajímavý pro vaše návštěvníky a nezapomeňte do něj smysluplně vložit vybraná klíčová slova, která jste si našli. Dejte si ale pozor, aby text, který píšete, neztratil na čtivosti kvůli tomu, že se do něj budete snažit dostat až moc klíčových slov. Obsah by měl v první řadě sloužit čtenářům a až pak vyhledávačům.
Optimalizace webu: Ujistěte se, že váš web je rychlý, snadno se na něm lidé orientují, všechny tlačítka a odkazy fungují a zobrazuje se správně i na menších obrazovkách, jako jsou mobily nebo tablety. To ocení nejen Google, ale i vaši návštěvníci.
Meta tagy a popisy: Nezapomeňte na meta tagy a popisy stránek. Přestože jde jen o krátké texty, které se objevují ve výsledcích vyhledávání, mohou být rozhodující pro to, zda na váš web někdo klikne. Proto nepodceňte copywriting. Jsou to vaše první slova, která potenciální návštěvníci uvidí.
Zpětné odkazy: Tyto odkazy z jiných webů na váš web jsou jako internetové doporučení. Když na váš web odkazuje renomovaný zdroj, vyhledávače to berou jako signál důvěryhodnosti a kvality. Snažte se získat kvalitní zpětné odkazy publikováním hodnotného obsahu, který přirozeně přitahuje pozornost nebo prostřednictvím spolupráce s autoritativními weby ve vašem oboru. Ale pozor, důležitá je kvalita, ne kvantita – nekvalitní odkazy mohou vašemu SEO uškodit.
Pravidelné SEO aktualizace: SEO není jednorázová záležitost. Pravidelně aktualizujte svůj web novým obsahem a sledujte, jak se mění trendy ve vyhledávání.
Pamatujte, SEO je proces a spíš než sprint připomíná maraton. Nečekejte okamžité výsledky, ale s trpělivostí a pravidelnou prací uvidíte postupný nárůst návštěvnosti a zlepšení pozic ve vyhledávání.
Pozor na nekalé praktiky
Pozor na to, jak SEO děláte. V SEO, stejně jako ve světě reklam, existují určitá pravidla a zásady, které je dobré dodržovat. Proč? Protože pokud se vydáte cestou nekalých praktik, mohou vás vyhledávače penalizovat – a to se nebavíme jen o sklouznutí o pár míst níže ve výsledcích vyhledávání. Tady jsou některé z nich, kterým byste se měli vyhnout:
Moc klíčových slov: Přeplácání stránky klíčovými slovy, aby se zdálo, že je obsah relevantnější, než ve skutečnosti je. Vyhledávače to ale poznají a nemají to rády.
Skrytý text: Použití textu stejné barvy jako pozadí stránky nebo velmi malého textu, který je sice čitelný pro vyhledávače, ale ne pro uživatele.
Nákup odkazů: Koupě zpětných odkazů místo získávání přirozených odkazů na základě kvality obsahu.
Duplikace obsahu: Kopírování obsahu z jiných stránek místo vytváření originálního a hodnotného obsahu.
Cloaking: Technika, kdy se vyhledávačům zobrazuje jiný obsah než uživatelům, což je klamavé a vyhledávače to opět poznají a nemají rády.
Je také důležité si uvědomit, že každý vyhledávač je trochu jiný. Optimalizace pro Google bude vypadat jinak než pro Seznam nebo jiné vyhledávače. Když si vybíráte agenturu, která se postará o SEO vašeho webu, hledejte někoho, kdo má zkušenosti s různými vyhledávači, dokáže vám nabídnout komplexní služby a hraje podle pravidel. My se snažíme mít vždy širší pohled na věc a děláme vše proto, aby weby našich klientů byly vidět kdekoliv.
Kdy je ten pravý čas začít se SEO?
Ideálně hned od začátku! SEO není jen o dosažení prvních pozice ve vyhledávání pro každé možné klíčové slovo. Jde spíš o to, abyste se zobrazili těm správným lidem, kteří hledají to, co nabízíte – podobně jako u PPC reklamy.
Začínat se SEO co nejdříve má své výhody. Nejenže vám to může ušetřit peníze v dlouhodobém horizontu, ale také vám to pomůže lépe strukturovat váš web od samého počátku.
Jaké SEO nástroje se využívají
Při práci na SEO se využívá celá řada nástrojů, které pomáhají s analýzou, optimalizací a sledováním výkonu vašeho webu. Zde jsou některé z nejpopulárnějších:
Collabim: Nástroj zaměřený na sledování pozic ve vyhledávačích, analýzu klíčových slov a konkurence. Umožňuje efektivně monitorovat výkon vašich SEO aktivit.
Ahrefs: Komplexní SEO nástroj, který poskytuje rozsáhlé možnosti pro analýzu zpětných odkazů, klíčových slov, obsahu a sledování pozic ve vyhledávačích. Užitečný pro hloubkovou analýzu a strategické plánování.
Majestic: Specializuje se na analýzu zpětných odkazů a mapování profilu odkazů. Pomáhá identifikovat kvalitní odkazy a možnosti pro budování odkazů.
Screaming Frog: Nástroj pro “crawling” webu, který pomáhá identifikovat SEO problémy na vašich stránkách, jako jsou chyby, chybějící titulky, špatné přesměrování a další.
MarketingMiner: Nástroj pro data mining a analýzu, který pomáhá shromažďovat a analyzovat velké množství dat pro SEO a marketingové účely.
Google Ads: I když je primárně platformou pro placenou reklamu, Google Ads nabízí nástroje jako Keyword Planner, které mohou být velmi užitečné pro výzkum klíčových slov a plánování SEO strategie.
Každý z těchto nástrojů nabízí unikátní funkce a výhody, které mohou pomoci zlepšit vaše SEO úsilí a zvýšit viditelnost vašeho webu ve vyhledávačích.
Kdo se u nás stará o SEO pro vaše projekty?
U nás je to vždy seniorní SEO specialista s více než 8 lety zkušeností v oboru. To znamená, že vaše SEO je v rukou opravdového profesionála, který ví, co dělá. A nejen to, náš specialista úzce spolupracuje s celým týmem expertů na online marketing, takže máte jistotu, že vaše SEO strategie je součástí širšího a dobře promyšleného marketingového plánu.
Nevíte si rady, jak optimalizovat svůj web pro vyhledávače nebo jen chcete, aby názor odborníka? Naši specialisté jsou připraveni vám pomoci prokličkovat SEO světem a dostat váš web tam, kde si zaslouží být – na první místa ve vyhledávání. Tak co, zavoláte nám?
Bonusy z akce Czech Online Expo, které jsou z mé přednášky To nejlepší z PPC reklamy pro růst vašeho byznysu - Strategicky a Automatizovaně.
Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.