Jak na SEO

Jak na SEO

Jak na SEO

Jak to udělat, abyste byli snadno dohledatelní na internetu? Abyste „vyjížděli” mezi prvními výsledky vyhledávání na Googlu nebo jiných internetových vyhledávačích? Jak se lidem nabídnout skutečně ihned, co zadají dotaz týkající se toho, co nabízíme nebo vyrábíme? Jednoduše – optimalizujte svou webovou stránku pro vyhledávače. Takzvané SEO se o vytyčené a následně splněné cíle může zaručit. 

Optimalizace pro vyhledávače

Co je to tedy SEO? Jedná se o optimalizaci pro vyhledávače. Je to však soubor mnoha kroků a faktorů, seskupení řady činností. Nejedná se pouze o jednu provedenou akci, která by vás mohla dostat nahoru do výsledků vyhledávání. Nelze to tedy definovat ani jako jednoduchý stav, je to spíše běh na dlouhou trať, nikoliv sprint. SEO, aby byly výsledky dlouhodobé, musí být vykonáváno dlouhodobě, po celou dobu životního cyklu webu. 

V případě, že se optimalizace pro vyhledávače začne hroutit, ne-li se začne zcela podceňovat, může to vést k úpadku webu a ke ztrátě současných pozic, které se povedly za poslední měsíce vybudovat.

Jaké jsou cíle SEO?

Hlavním úkolem, ne-li cílem SEO je především zvýšit zisky společnosti/e-shopu/magazínu a jiného internetového nebo off-line projektu. Domnívat se, že cílem SEO je především zvýšit pozice ve vyhledávačích na základě klíčových slov je tedy mylné. Mluvíme však o nutnosti přispívající k onomu zmiňovanému cíli – ke zvýšení zisků firmy. 

Tím, že se dostanete na přední příčky internetových vyhledávačů, získáte mnohem více příležitostí, zákazníků i uživatelů, kteří se na váš web dostanou. 

Kdy se SEO začít?

V rámci SEO se rozhodně necílí pouze na jednu první pozici. Těch je totiž nekonečně mnoho. Stejně tak nekonečně mnoho dotazů se dnes a denně zadává do kolonek internetových vyhledávačů. Ne všechny první pozice jsou konverzní, proto se SEO specialisté snaží být co nejvíce přesní, abyste skutečně zasáhli toho, koho zasáhnout chcete (je to v tomto směru velmi podobné tradiční PPC reklamě). 

V ideálním případě by se se SEO mělo začít co nejdříve. Čím dříve s tímto začnete, tím levnější to nakonec bude. Před spuštěním celého projektu týkajícího se optimalizace pro vyhledávače dochází k vytvoření analýzy klíčových slov, která pomáhá připravit strukturu celé navigace. Mluvíme o seskupení nejčastějších dotazů vyhledávaných uživateli, které souvisí s vaší službou nebo nabízeným produktem. 

SEO je uskupením vícero faktorů

Nejen analýza klíčových slov je důležitá pro řádně provedenou optimalizaci stránky pro vyhledávače. Následně do hry vstupují další faktory, které do SEO spadají. Jsou to takzvané on-page a off-page faktory, kdy jedny ovlivňují pozici ve výsledcích vyhledávání a jsou přímo na stránce, druhé na stránku odkazují z externích zdrojů. 

Do této kategorie spadá nejen originální texty na webových stránkách, ale také linkbuilding. 

Pozor na nekalé praktiky

SEO obecně je velmi specifický obor, který je do jisté míry složitý. Stejně jako v případě reklamních kampaní, i zde platí pravidla nebo zásady, jež je nutné mít na mysli. Pokud by to bylo opačně, mohlo by dojít k penalizaci (a ta mnohdy nekončí jen tím, že sklouznete ve výsledcích vyhledávání o pět políček níže). 

Je důležité si také uvědomit, že optimalizace jsou odlišné, co se konkrétních internetových vyhledávačů týče. Trochu jinak se přistupuje ke Googlu, trochu jinak k Seznamu a dalším. Při výběru adekvátní agentury, která by se o SEO stránku vašeho webu starala, hledejte takovou, která se nepostará pouze o jeden vyhledávač. My však máme obzory širší.

Poslední články

Zobrazit všechny

Automatický import tržeb ze Shoptetu do Google Data Studia - Návod

Přicházíte o 20-30% tržeb v Google Analytics, když vám zákazník neodsouhlasí cookie lištu. I proto vám uměle roste Podíl nákladů na obratu. Vytvořil jsem proto návod, kde krok po kroku ukazuju jak tento výpadek eliminovat.

Co je to landing page?

Co je to landing page?

USP aneb jedinečný prodejní argument

USP aneb jedinečný prodejní argument

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.