Jak pracuju s týmem, řeším bonusy, mzdy, vzdělávání a hiring

Práce s lidmi je pro mě o hledání hranice mezi tím, aby kolegy práce bavila, a mezi doručením výsledků, které firma potřebuje. Zkrátil jsem proto pracovní dobu ze 160 na 140 hodin, kolegové musí odpracovat denně jenom sedm hodin. Kolegové mají téměř neomezenou možnost pracovat z domu, ale i tak se vidíme skoro každý den v kanclu.  Digitální svět se rychle mění, Google i Meta a chrlí spousty novinek. Minimálně jich je kolem 30 měsíčně. My se snažíme všechny stíhat a budovat si tak konkurenční výhodu oproti ostatním firmám. 

Proces optimalizace

Proces optimalizace - jestli všichni rozumí těm krokům, které my děláme, abychom dosáhli lepší výsledky. 

Best practises

Díky smlouvě, kterou máme s Googlem, se dostaneme k neveřejným informacím a k doporučeným postupům, které v účtech fungují.

Novinky

Ne všechny dávají smysl je do účtu zapracovávat, takže je otestujeme jenom někde a potom případně, když fungují, tak aplikujeme i do dalších účtů.

Feedly

Pro zjednodušení získávání informací používáme aplikaci Feedly, která vám dokáže ze všech blogů dostat informace na jedno místo.

Eventy

Jsme taky na všech důležitých konferencích a eventech. Velký driver jsou pro nás schůzky s klienty, ti nás challengeují všemi možnými směry. 

Mzdy a bonusy

Mzdy máme rozděleny na fixní a variabilní, ty variabilní podporují motivaci makat. Máme bonusy za růst portfolia klientů a to je 50 % z fakturace. Bonusy za rozšíření klienta je 70 % fakturace, bonusy za psaní článků - 3 000 Kč. Firemní kultura je pro mě velké téma, naší vizí je to, že rozvíjíme byznys klientů, přitom osobnostně rosteme, tím roztáčíme českou ekonomiku a tím bohatneme všichni. Hodnoty, které razíme, jsou zaměření na rozvoj klientského byznysu, sledování best practises, radost z úspěchů klienta. Někdy si klient myslí, že když nás pochválí, tak přestaneme tak dřít a tak pracovat, tak se někdy musíme pochválit sami. 

Kniha Leaders eat last 

Než se pustíme do toho, jak řídím kolegy, chci s vámi rozebrat knihu, která mi toho hodně dala - Leaders eat last neboli česky Lídři jedí poslední od Simona Synka. Studoval spoustu firem, kde více záleží na zaměstnancích než na ziscích. Často používá přirovnání k armádě. Vždycky musíte mít jistotu, že vám někdo nad vámi nebo pod vámi kryje záda. Jako příklad uvádí americkou námořní pěchotu, mariňáky a letectvo Air Force. Synek vypráví příběh letce Johnnyho Brava. Johnny běžně létal do nebezpečných oblastí, aby podpořil pozemní jednotky, protože si uvědomoval, že jeho přítomnost může být pro pozemní jednotky rozdíl mezi životem a smrtí. Jeho ochota riskovat byla silným projevem oddanosti a vůdcovství. Naše chování je výrazně ovlivněno tím, v jakém prostředí jsme. Měli bychom spolupracovat při jakékoliv činnosti, kterou děláme. Namísto snahy všechno nařizovat a kontrolovat by vůdci měli dávat focus na školení, vedení a budování pocitu důvěry. Být lídrem není licence dělat méně, ale odpovědnost dělat více. 

Delegování

Růstem firmy je čím dál důležitější delegování, bez delegování může majitel zastavit růst firmy. Neznám nic horšího než podnikatel, mikromanaže. Podnikatel se má zaměřovat na zásadní věci. Delegování je postupný proces předávání odpovědností. Já postupuju takto: informujte mě, doporučte mi, jednejte až po mém schválení, jednejte a informujte mě, rozhodujte samostatně a buďte k dispozici, rozhodujte samostatně. To, co nemohu delegovat, jsou vztahy, povinnosti, znalosti. Moje role ve firmě je od tvorby strategií, drivu, školení, budování autority v oboru, tvorba procesů a systémových řešení. 

Výhoda podnikání

Výhoda podnikání je, že si můžete přizpůsobit firmu podle sebe, ideálně podle vašich silných stránek, o kterých mluvím v předchozím videu. 

Nabírání lidí

Chci vám pomoct a probrat s vámi důležité téma, a to je nabírání lidí. Chodí mi spousta životopisů, které musím zpracovat. Tady jsou nejčastější chyby: přehlednost, nerelevantní informace, chybějící fotka, stručnost, koníčky a taky dávejte pozor na to, co dáváte na sociální sítě. Pokud projdete, setkáte se v prvním kole pohovoru s naším COO Adamem Kuchařem- Pro vedení pohovoru máme připravenou strukturu. Adam sice nebude rád, ale prásknu nějaké jeho chytáky, které on má připravené. Je to například: jsi tužka v mixéru, jak se můžeš dostat ven nebo kolik je kamenů pod Českou republikou. Nejde o to, co odpovíš, jde o to, jak nad tou odpovědí přemýšlíš. Jestli řekneš, že nevíš, sbohem. 

Datum aktualizace článku:

22.1.2024

Autor článku:

Michal Lysek

Poslední články

Zobrazit všechny

800 000 vyškolených lidí - Cesta do Googlu - Kdo je Google Trenér?

Cesta do kanceláři Googlu a 800 000 vyškolených lidí v rámci programu Google Certifikovaných trenérů.

Marketing v roce 2024: Nezmeškejte klíčové události roku

Rok 2024 přináší vzrušující možnosti pro setkávání s odborníky v marketingu, sdílení odborných znalostí a získávání nových pohledů na digitální marketing. Naše agentura se aktivně zapojí do důležitých marketingových akcí a bude se nadále rozvíjet v této dynamické oblasti.

Jak jsem vyrostl z 0 na 7,8 mil. za 2,5 roku

Představím Vám, jak jsem vybudoval firmu Adsvantage. Nebudu Vám lhát, byla to náročná cesta.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.