Než spustíte PPC reklamu, měli byste se přesvědčit o několika věcech. Především o tom, jestli máte nebo nemáte připravených několik věcí. Zajímat vás bude například to, zdalipak máte založený účet na místech, kde je to třeba, aby vůbec mohlo ke spuštění online propagace dojít. Těmi místy myslíme nejen Google Ads, ale také Sklik, což jsou dvě platformy, na kterých PPC reklamy fungují ve vodách českého internetu.
Nejsou to jediné body na seznamu
Zejména začínající marketingoví specialisté by si měli odškrtávat ze svého seznamu body, které vedou ke správnému spuštění marketingových kampaní. V případě PPC propagace jsou tím prvním bodem zmiňované účty na platformách, kde k rozjetí zmiňované reklamy dochází. Kromě toho musíte mít také zajištěné platby v Google Ads nebo ve Skliku a v nejlepším případě mějte také zajištěné informační e-maily, které vám z účtů přijdou.
Doporučený článek: Co je to PPC reklama, jeho optimalizace, automatizace a vyhodnocování
Velmi často se stává, že u podnikatelů nefunguje přesměrování čili e-maily se ztrácí stejně rychle, jako do schránky vlastně putují.
Sledujte data
Jelikož si v reklamách platíte především data (i když je spouštíte za účelem vyšších zisků), mějte spárované, respektive propojené také Google Analytics či jinou formu trackování. Můžete si také nasadit kód, jehož účelem je měření konverzí, přímo do Google Ads, případně do Skliku, díky kterému se vám bude zdárně dařit měřit veškeré vzniklé konverze.
Veškeré kódy, které z Google Ads nebo Skliku či do nich přidáte, by měly být dobře měřitelné. Za zvážení stojí například i remarketingový kód, který vám pomůže při zpětném, ne-li opětovném oslovování potenciálních zákazníků.
Ze zmíněných informací si neváhejte složit checklist, který se pro vás stane tím nejlepším pomocníkem při přípravě jakékoli PPC kampaně.