Při sestavování PPC reklamy musíte mít na paměti nejen to, že ji musíte dobře zacílit a podmanit správně zvolenými klíčovými slovy, ale také že musíte celou kampaň vyhodnocovat. Už při týdenním vyhodnocování budete moct zjistit takzvané skóre kvality, což je jeden z velmi důležitých parametrů určujících, zdali se propagaci skutečně daří podle představ.
Lepší skóre kvality = lepší pozice = nižší cena za klik
Ve světě PPC propagace to funguje relativně jednoduše. Existuje zároveň mnoho věcí, které vám mohou při takové reklamě velkou měrou pomoct. A jednou z nich je také takzvané skóre kvality, o které budete bojovat prakticky neustále. Proč? Důvod je prostý. Lepší skóre kvality se totiž rovná lepší pozice a také nižší cena za klik.
Pozor, neznamená to ale, že bude kampaň výkonnější – nižší cena neznamená lépe, protože jde vždy o dosažení nějakého cíle a tím je zpravidla třeba objednávka na eshopu nebo odeslání kontaktního formuláře.
Na základě této rovnice můžeme s klidem konstatovat, že skóre kvality ovlivňuje i minimální nabídku, kterou systém vyžaduje čili nabídku pro první stránku. Rozhoduje dále také o zobrazení reklamy, nezobrazování konkrétních prvků nebo rozšíření reklamy. Sem spadají například odkazy pro podstránky a podobně.
U eshopů patří mezí nejvýkonnější reklamy Performance Max, jedná se o novou verzi Google nákupů a jeho správy reklamy pro ještě lepší výsledky. Tento typ reklamy je velmi automatizovaný, ale vyžaduje správné data formou feedu, ale i vstupních dat. Vyhodnocování účinnosti a následná správná optimalizace je to nejdůležitější, co tento systém potřebuje, aby se zobrazoval tak, aby byla reklama co nejúčinnější. Ideálně tedy za nízkých nákladů maximální zisk, tedy co nejlepší (nejnižší) PNO).
TIP na článek: Co je to Performance Max
Něco, co hodnotí vaši reklamu
Je důležité si uvědomit, že skóre kvality není nic jiného než něco, co hodnotí celkově danou reklamu. A ta se pak v takzvané aukci nemusí probojovat mezi ty, které budou zobrazované. Pokud je tedy skóre kvality skutečně nízké, vede to k velmi malému podílu zobrazení. I kdyby snad dané klíčové slovo uvedené v reklamě bylo vyhledávané tisíckrát, přesto se reklama nebude zobrazovat tolikrát.
Co skóre kvality tvoří?
A z čeho konkrétně se takzvané skóre kvality tvoří? Co konkrétně do něj spadá? Kupříkladu očekávaná míra prokliku reklamy nebo historická míra prokliku viditelné URL. A dále také kvalita vstupní stránky, která by měla být vždy dostatečně relevantní, kvalitní, v pozadí s dobrou navigací na této vstupní stránce.