Tajemství úspěšné landing page aneb od prvního dojmu až po konverzi

Co je to landing page?

Landing page je webová stránka, na kterou vaši potenciální zákazníci přijdou, když kliknou na odkaz v e-mailu nebo na reklamu. Na rozdíl od domovské stránky, která je rozcestníkem vašeho webu a nabízí řadu možností, landing page má jasný a specifický cíl: motivovat návštěvníky k akci, jako je například nákup vašeho produktu nebo přihlášení k odběru novinek.

4 x proč landing pages fungují

  1. Zvyšují konverze. Namísto toho, aby zákazníci bloudili v moři informací, na landing page najdou přesně to, co potřebují. To znamená, že mají menší šanci se ztratit a větší šanci udělat to, co od nich očekáváte.
  2. Cílí na konkrétní zákazníků. Každý zákazník je jiný a landing pages to berou v potaz. Vytvořením různých stránek pro různé skupiny zákazníků můžete každému ukázat přesně to, co ho zajímá, a co ho nejlépe přesvědčí o vaší nabídce.
  3. Snadná optimalizace. Sledujte, jak si vaše stránky vedou, a pokud něco nefunguje, jednoduše to upravte.
  4. Podpora online kampaní. Landing pages jsou speciálně navrženy tak, aby šly ruku v ruce s obsahem a cílem reklamy. To znamená, že zákazník na první dobrou uvidí přesně to, co očekává po kliknutí na reklamu.

Copywriting pro landing page: Jak přesvědčit a neodradit 

Poznejte své zákazníky

Zkuste si představit, kdo jsou vaši zákazníci. Nemyslíme ideálního zákazníka, co vám vykoupí půlku skladu najednou. Ale spíš o ty, kteří k vám chodí každý den. Zkuste si odpovědět na tyto otázky:

  • Jak může váš produkt nebo služba usnadnit jejich každodenní život?
  • Co by je mohlo při rozhodování o nákupu zastavit?
  • Jaké konkrétní výhody získají, když si u vás něco objednají nebo se zaregistrují?
  • V čem jste jiní než ostatní? 
  • Co pro ně děláte navíc?

Zapište si své odpovědi a promítněte je do obsahu své landing page. Vyhněte se obecným frázím a klišé, jako je "více než...". Místo toho buďte specifičtí, komunikujte se zákazníky otevřeně a využijte reálných příběhů ze své praxe. Nebojte se být kreativní a pohrajte si s tonalitou, pracujte s daty a nezapomínejte na emoce.

Bonusový tip 

Vždy pište z pohledu zákazníka. Ukažte jim, co získají nákupem u vás. Informace o tom, že máte nejvíce kurýrů v Česku, není tak lákavá jako fakt, že zákazník získá svůj balíček ještě v den objednání. Nebo pokud jste rychlí v opravách, nezmiňujte pouze čas, ale řekněte zákazníkům, co všechno stihnou, zatímco vy dokončíte opravu. Opravíte jejich předmět dříve, než si stihnou nakoupit, umýt vlasy nebo vyvenčit psa? Pomůže vám to dostat zákazníka na svou stranu a zvýší vaše šance na konverzi. 

Vylaďte své nadpisy

Proč jsou nadpisy tak důležité? Protože máte jen pár sekund na to, abyste upoutali pozornost člověka, který se právě proklik na vaši landing page a rozhoduje se, jestli zůstane, nebo půjde dál.

Jak na to? Buďte ve svých nadpisech jasní, struční a pokuste se vyvolat emoce. Nadpis by měl v několika slovech vystihnout do nejdůležitější, co od vás zákazníci získají. Místo něčeho jako “Nejkvalitnější boty” zkuste něco víc přesvědčivého, třeba “Objevte pohodlí s našimi botami – vaše nohy vám poděkují!”.

A nezapomeňte, nadpis by měl odpovídat tomu, co vaše landing page nabízí. Není nic horšího než kliknout na stránku s nadpisem “Úžasná sleva na všechny produkty!” a zjistit, že sleva platí jen na několik vybraných věcí.

Pište formuláře pro skutečné lidi

Pokud je hlavním cílem vaší landing page vyplnění formuláře,musí být sám o sobě přesvědčivý. Důležitý je hlavně správný copywriting, který je často rozhodující pro to, zda návštěvník formulář vyplní, nebo stránku opustí.

Na co si dát pozor

  • Méně je někdy více. Ptejte se jen na nezbytné informace. Dlouhými formuláři návštěvníky webu jen odradíte. 
  • Nebojte se být lidští. Přestože je formulář oficiální nástroj, nemusí být nudný nebo strohý. Je to vaše šance, jak se odlišit od konkurenční formulářů a rovnou potenciálním zákazníkům ukázat, jaká je s vámi komunikace.  
  • Výzva k Akci (CTA). Každý formulář by měl mít jasnou výzvu k akci. Místo obyčejného “Odeslat” zkuste něco jako “Získejte svou nabídku na míru!”. To dává návštěvníkovi pocit, že získává něco hodnotného a hned má větší chuť tlačítko odkliknout. 

Získejte si důvěru nových zákazníků

Lidé rádi následují příklad ostatních. Takže když uvidí, že vaše služby nebo produkty mají u ostatních úspěch, je větší šance, že se rozhodnou právě pro vás. Skvěle fungují například reference od spokojených zákazníků, loga klientů, se kterými jste v minulosti spolupracovali nebo se můžete pochlubit i certifikáty, které potvrzují vaši odbornost a kvalitu. Obojí vám pomůže zvýšit vaši důvěryhodnost v očích zákazníků, kteří vás ještě neznají. 

Udělejte skvělý první dojem

Chcete, aby vaše landing page zaujala na první pohled? Základ jsou kvalitní obrázky ve vysokém rozlišení a videa. Obrázek nebo video řekne víc než tisíc slov, takže než dlouze popisovat, jak skvěle vaše produkty vypadají, ukažte to. Správně zvolené vizuály mohou vaší stránce dodat ten správný šmrnc a pomoci vám vyniknout, ale všeho s mírou. Vizuály by měly v první řadě vaši nabídku doplňovat, a ne ji přibíjet. 

Jak optimalizovat landing page 

Skvělými texty to bohužel nekončí. Aby landing page dlouhodobě plnila cíle, je třeba ji i průběžně optimalizovat a vylepšovat. Máme pro vás pár tipů, kterými můžete začít. 

  1. A/B Testování

Začněte s A/B testováním. Zkoušejte různé verze nadpisů, obrázků nebo textů a sledujete, co nejlépe funguje. Je to skvělý způsob, jak pochopit, na co vaši návštěvníci slyší a mluvit jejich řečí.

  1. Jasná výzva k akci

Držte se jedné jasné výzvy, která návštěvníky navede, co mají dělat. To pomáhá zabránit zmatku a zvyšuje šance, že lidé udělají to, co od nich chcete.

  1. Buďte minimalisti

Přehledná, jednoduchá stránka je vždy lepší než nepřehledný chaos. Držte se jednoduchého designu, jasného poselství a vyhněte se zbytečnému balastu.

  1. Rychlé načítání

Nikdo nemá rád pomalé stránky. Optimalizujte své obrázky a videa, aby se vaše stránka načítala rychle, protože rychlá stránka znamená spokojenější návštěvníky.

  1. Optimalizace pro mobilní zařízení 

V dnešní době je spousta lidí online hlavně na mobilech. Ujistěte se, že vaše landing page vypadá skvěle i na menších obrazovkách a je snadno ovladatelná.

  1. 5s pravidlo 

Než spustíte vaši prodejní kampaň, udělejte malý test. Vezměte někoho z vašich kolegů nebo přátel a nechte ho na vaši landing page kouknout jen pět sekund. Pak se ho zeptejte, co si pamatuje a co ho zaujalo. Je to super způsob, jak zjistit, jestli si lidé z vaší stránky odnášejí to, co chcete. 

  1. Heatmapy

Ty vám ukážou, kam lidé na vaší stránce klikají a jestli vaše CTA tlačítka a další důležité prvky fungují, jak mají.

Neodpověděli jsme na všechny vaše otázky ohledně landing pages? Ozvěte se nám
Ať už potřebujete poradit s tvorbou úplně nové landing page nebo jen chcete vylepšit tu stávající, stačí nám dát vědět. Společně vytvoříme takovou stránku, která nejen zaujme, ale hlavně přinese výsledky. 

Datum aktualizace článku:

23.1.2024

Autor článku:

Poslední články

Zobrazit všechny

Czech Online Expo bonusy

Czech Online Expo

800 000 vyškolených lidí - Cesta do Googlu - Kdo je Google Trenér?

Cesta do kanceláři Googlu a 800 000 vyškolených lidí v rámci programu Google Certifikovaných trenérů.

Marketing v roce 2024: Nezmeškejte klíčové události roku

Rok 2024 přináší vzrušující možnosti pro setkávání s odborníky v marketingu, sdílení odborných znalostí a získávání nových pohledů na digitální marketing. Naše agentura se aktivně zapojí do důležitých marketingových akcí a bude se nadále rozvíjet v této dynamické oblasti.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.