Podcast: PPC reklama jako klíč k rychlému růstu vašeho businessu
Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.
Přihlaste se k našemu newsletteru
a buďte první v obraze
Neuniknou Vám žádné důležité události
a novinky z našeho světa
Landing page je webová stránka, na kterou vaši potenciální zákazníci přijdou, když kliknou na odkaz v e-mailu nebo na reklamu. Na rozdíl od domovské stránky, která je rozcestníkem vašeho webu a nabízí řadu možností, landing page má jasný a specifický cíl: motivovat návštěvníky k akci, jako je například nákup vašeho produktu nebo přihlášení k odběru novinek.
Zkuste si představit, kdo jsou vaši zákazníci. Nemyslíme ideálního zákazníka, co vám vykoupí půlku skladu najednou. Ale spíš o ty, kteří k vám chodí každý den. Zkuste si odpovědět na tyto otázky:
Zapište si své odpovědi a promítněte je do obsahu své landing page. Vyhněte se obecným frázím a klišé, jako je "více než...". Místo toho buďte specifičtí, komunikujte se zákazníky otevřeně a využijte reálných příběhů ze své praxe. Nebojte se být kreativní a pohrajte si s tonalitou, pracujte s daty a nezapomínejte na emoce.
Vždy pište z pohledu zákazníka. Ukažte jim, co získají nákupem u vás. Informace o tom, že máte nejvíce kurýrů v Česku, není tak lákavá jako fakt, že zákazník získá svůj balíček ještě v den objednání. Nebo pokud jste rychlí v opravách, nezmiňujte pouze čas, ale řekněte zákazníkům, co všechno stihnou, zatímco vy dokončíte opravu. Opravíte jejich předmět dříve, než si stihnou nakoupit, umýt vlasy nebo vyvenčit psa? Pomůže vám to dostat zákazníka na svou stranu a zvýší vaše šance na konverzi.
Proč jsou nadpisy tak důležité? Protože máte jen pár sekund na to, abyste upoutali pozornost člověka, který se právě proklik na vaši landing page a rozhoduje se, jestli zůstane, nebo půjde dál.
Jak na to? Buďte ve svých nadpisech jasní, struční a pokuste se vyvolat emoce. Nadpis by měl v několika slovech vystihnout do nejdůležitější, co od vás zákazníci získají. Místo něčeho jako “Nejkvalitnější boty” zkuste něco víc přesvědčivého, třeba “Objevte pohodlí s našimi botami – vaše nohy vám poděkují!”.
A nezapomeňte, nadpis by měl odpovídat tomu, co vaše landing page nabízí. Není nic horšího než kliknout na stránku s nadpisem “Úžasná sleva na všechny produkty!” a zjistit, že sleva platí jen na několik vybraných věcí.
Pokud je hlavním cílem vaší landing page vyplnění formuláře,musí být sám o sobě přesvědčivý. Důležitý je hlavně správný copywriting, který je často rozhodující pro to, zda návštěvník formulář vyplní, nebo stránku opustí.
Lidé rádi následují příklad ostatních. Takže když uvidí, že vaše služby nebo produkty mají u ostatních úspěch, je větší šance, že se rozhodnou právě pro vás. Skvěle fungují například reference od spokojených zákazníků, loga klientů, se kterými jste v minulosti spolupracovali nebo se můžete pochlubit i certifikáty, které potvrzují vaši odbornost a kvalitu. Obojí vám pomůže zvýšit vaši důvěryhodnost v očích zákazníků, kteří vás ještě neznají.
Chcete, aby vaše landing page zaujala na první pohled? Základ jsou kvalitní obrázky ve vysokém rozlišení a videa. Obrázek nebo video řekne víc než tisíc slov, takže než dlouze popisovat, jak skvěle vaše produkty vypadají, ukažte to. Správně zvolené vizuály mohou vaší stránce dodat ten správný šmrnc a pomoci vám vyniknout, ale všeho s mírou. Vizuály by měly v první řadě vaši nabídku doplňovat, a ne ji přibíjet.
Skvělými texty to bohužel nekončí. Aby landing page dlouhodobě plnila cíle, je třeba ji i průběžně optimalizovat a vylepšovat. Máme pro vás pár tipů, kterými můžete začít.
Začněte s A/B testováním. Zkoušejte různé verze nadpisů, obrázků nebo textů a sledujete, co nejlépe funguje. Je to skvělý způsob, jak pochopit, na co vaši návštěvníci slyší a mluvit jejich řečí.
Držte se jedné jasné výzvy, která návštěvníky navede, co mají dělat. To pomáhá zabránit zmatku a zvyšuje šance, že lidé udělají to, co od nich chcete.
Přehledná, jednoduchá stránka je vždy lepší než nepřehledný chaos. Držte se jednoduchého designu, jasného poselství a vyhněte se zbytečnému balastu.
Nikdo nemá rád pomalé stránky. Optimalizujte své obrázky a videa, aby se vaše stránka načítala rychle, protože rychlá stránka znamená spokojenější návštěvníky.
V dnešní době je spousta lidí online hlavně na mobilech. Ujistěte se, že vaše landing page vypadá skvěle i na menších obrazovkách a je snadno ovladatelná.
Než spustíte vaši prodejní kampaň, udělejte malý test. Vezměte někoho z vašich kolegů nebo přátel a nechte ho na vaši landing page kouknout jen pět sekund. Pak se ho zeptejte, co si pamatuje a co ho zaujalo. Je to super způsob, jak zjistit, jestli si lidé z vaší stránky odnášejí to, co chcete.
Ty vám ukážou, kam lidé na vaší stránce klikají a jestli vaše CTA tlačítka a další důležité prvky fungují, jak mají.
Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.
3 dny nejzajímavějšího PPC know-how. To byl 14. PPC Camp, užili jsme si 20 přednášek od špiček oboru, které rozhodně stály za poslech.
Bonusy z akce Czech Online Expo, které jsou z mé přednášky To nejlepší z PPC reklamy pro růst vašeho byznysu - Strategicky a Automatizovaně.