Automatický import tržeb ze Shoptetu do Google Data Studia - Návod

Jak se tomuto vyvarovat? Podle návodu si naimportujte tržby rovnou ze Shoptetu a porovnejte je s těma z Google Analytics.

Postup:

Přihlašte se do Shoptetu > Objednávky > Export.
Vytvořte vlastní typ exportu podle screenů.
Dále přidejte položky objednávky:
Běžte: Objednávky > Export > Zaklikněte Export objednávek pro Data Studio
Zkopírujte Permanentní odkaz zvoleného exportu
Nyní si vytvořte nový Google Sheet: https://sheets.new/
Vložte funkci: =IMPORTDATA("https://www.url-permanentniho-odkazu.cz";";")
Mezi uvozovky vložte Permanentní odkaz zvoleného exportu.
Označte sloupec A a nastavete formát > Datum:
V Google Sheetu je každá objednávka exportována s Cenou za dopravu - Shipping a Cenou za platbu - Billing. Ty si odfiltrujeme v Data Studiu.
Pozor na velký objem dat. Pokud budete exportovat příliš moc sloupců Google Sheet vám nenajede. Řešením je snížit počet sloupců, nebo snížit počet exportovaných objednávek.

Otevřete Google Data Studio, klikněte na Vložit > Tabulka, pak klikněte na Zdroj dat > Přidat data

Tabulku upravte:
Upravte formát Dimenze Datum:
Přidejte filtr k odstranění Shipping a Billing:
Máte hotovo. Můžete porovnávat.
Finální kontrolu si potvrďte tím, že porovnáte Statistiky > Objednávky a obraty (DPH) s vytvořeným exportem (bez DPH).

Pokud jste se někde zasekli, dejte vědět.

Za konzultaci děkuji Tomáš Hanáček.

Datum aktualizace článku:

21.3.2023

Autor článku:

Poslední články

Zobrazit všechny

800 000 vyškolených lidí - Cesta do Googlu - Kdo je Google Trenér?

Cesta do kanceláři Googlu a 800 000 vyškolených lidí v rámci programu Google Certifikovaných trenérů.

Marketing v roce 2024: Nezmeškejte klíčové události roku

Rok 2024 přináší vzrušující možnosti pro setkávání s odborníky v marketingu, sdílení odborných znalostí a získávání nových pohledů na digitální marketing. Naše agentura se aktivně zapojí do důležitých marketingových akcí a bude se nadále rozvíjet v této dynamické oblasti.

Jak jsem vyrostl z 0 na 7,8 mil. za 2,5 roku

Představím Vám, jak jsem vybudoval firmu Adsvantage. Nebudu Vám lhát, byla to náročná cesta.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.