Automatický import tržeb ze Shoptetu do Google Data Studia - Návod

Přicházíte o 20-30% tržeb v Google Analytics, když vám zákazník neodsouhlasí cookie lištu. I proto vám uměle roste Podíl nákladů na obratu. Vytvořil jsem proto návod, kde krok po kroku ukazuju jak tento výpadek eliminovat.

Jak se tomuto vyvarovat? Podle návodu si naimportujte tržby rovnou ze Shoptetu a porovnejte je s těma z Google Analytics.

Postup:

Přihlašte se do Shoptetu > Objednávky > Export.
Vytvořte vlastní typ exportu podle screenů.
Běžte: Objednávky > Export > Zaklikněte Export objednávek pro Data Studio
Zkopírujte Permanentní odkaz zvoleného exportu
Nyní si vytvořte nový Google Sheet: https://sheets.new/
Vložte funkci: =IMPORTDATA("https://www.url-permanentniho-odkazu.cz";";")
Mezi uvozovky vložte Permanentní odkaz zvoleného exportu.
Označte sloupec A a nastavete formát > Datum:
Pozor na velký objem dat. Pokud budete exportovat příliš moc sloupců Google Sheet vám nenajede. Řešením je snížit počet sloupců, nebo snížit počet exportovaných objednávek.

Otevřete Google Data Studio, klikněte na Vložit > Tabulka, pak klikněte na Zdroj dat > Přidat data

Tabulku upravte:
Upravte formát data
A máte hotovo. Můžete porovnávat.
Pokud jste se někde zasekli, dejte vědět.

Za konzultaci děkuji Tomáš Hanáček.

Poslední články

Zobrazit všechny

Jak na SEO

Jak na SEO

Co je to landing page?

Co je to landing page?

USP aneb jedinečný prodejní argument

USP aneb jedinečný prodejní argument

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.