Automatický import tržeb ze Shoptetu do Google Looker Studia - Návod

Jak se tomuto vyvarovat? Podle návodu si naimportujte tržby rovnou ze Shoptetu a porovnejte je s těma z Google Analytics.

Postup:

Přihlašte se do Shoptetu > Objednávky > Export.
Vytvořte vlastní typ exportu podle screenů.
Dále přidejte položky objednávky:
Běžte: Objednávky > Export > Zaklikněte Export objednávek pro Data Studio
Zkopírujte Permanentní odkaz zvoleného exportu
Nyní si vytvořte nový Google Sheet: https://sheets.new/
Vložte funkci: =IMPORTDATA("https://www.url-permanentniho-odkazu.cz";";")
Mezi uvozovky vložte Permanentní odkaz zvoleného exportu.
Označte sloupec A a nastavete formát > Datum:
V Google Sheetu je každá objednávka exportována s Cenou za dopravu - Shipping a Cenou za platbu - Billing. Ty si odfiltrujeme v Data Studiu.
Pozor na velký objem dat. Pokud budete exportovat příliš moc sloupců Google Sheet vám nenajede. Řešením je snížit počet sloupců, nebo snížit počet exportovaných objednávek.

Otevřete Google Data Studio, klikněte na Vložit > Tabulka, pak klikněte na Zdroj dat > Přidat data

Tabulku upravte:
Upravte formát Dimenze Datum:
Přidejte filtr k odstranění Shipping a Billing:
Máte hotovo. Můžete porovnávat.
Finální kontrolu si potvrďte tím, že porovnáte Statistiky > Objednávky a obraty (DPH) s vytvořeným exportem (bez DPH).

Pokud jste se někde zasekli, dejte vědět.

Za konzultaci děkuji Tomáš Hanáček.

Datum aktualizace článku:

26.2.2024

Autor článku:

Poslední články

Zobrazit všechny

Podcast: PPC reklama jako klíč k rychlému růstu vašeho businessu

Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.

PPC Camp 2024

3 dny nejzajímavějšího PPC know-how. To byl 14. PPC Camp, užili jsme si 20 přednášek od špiček oboru, které rozhodně stály za poslech.

Czech Online Expo bonusy

Bonusy z akce Czech Online Expo, které jsou z mé přednášky To nejlepší z PPC reklamy pro růst vašeho byznysu - Strategicky a Automatizovaně.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.