Automatický import tržeb ze Shoptetu do Google Data Studia - Návod

Přicházíte o 20-30% tržeb v Google Analytics, když vám zákazník neodsouhlasí cookie lištu. I proto vám uměle roste Podíl nákladů na obratu. Vytvořil jsem proto návod, kde krok po kroku ukazuju jak tento výpadek eliminovat.

Jak se tomuto vyvarovat? Podle návodu si naimportujte tržby rovnou ze Shoptetu a porovnejte je s těma z Google Analytics.

Postup:

Přihlašte se do Shoptetu > Objednávky > Export.
Vytvořte vlastní typ exportu podle screenů.
Dále přidejte položky objednávky:
Běžte: Objednávky > Export > Zaklikněte Export objednávek pro Data Studio
Zkopírujte Permanentní odkaz zvoleného exportu
Nyní si vytvořte nový Google Sheet: https://sheets.new/
Vložte funkci: =IMPORTDATA("https://www.url-permanentniho-odkazu.cz";";")
Mezi uvozovky vložte Permanentní odkaz zvoleného exportu.
Označte sloupec A a nastavete formát > Datum:
V Google Sheetu je každá objednávka exportována s Cenou za dopravu - Shipping a Cenou za platbu - Billing. Ty si odfiltrujeme v Data Studiu.
Pozor na velký objem dat. Pokud budete exportovat příliš moc sloupců Google Sheet vám nenajede. Řešením je snížit počet sloupců, nebo snížit počet exportovaných objednávek.

Otevřete Google Data Studio, klikněte na Vložit > Tabulka, pak klikněte na Zdroj dat > Přidat data

Tabulku upravte:
Upravte formát Dimenze Datum:
Přidejte filtr k odstranění Shipping a Billing:
Máte hotovo. Můžete porovnávat.
Finální kontrolu si potvrďte tím, že porovnáte Statistiky > Objednávky a obraty (DPH) s vytvořeným exportem (bez DPH).

Pokud jste se někde zasekli, dejte vědět.

Za konzultaci děkuji Tomáš Hanáček.

Poslední články

Zobrazit všechny

Jak na SEO

Jak na SEO? Optimalizování webové stránky je důležitá součást internetového marketingu, na který se specializujeme. Chcete vědět více informací o SEO?

Co je to landing page?

Co je to landing page? Jedná se o cílovou stránku, která se má zobrazovat na konkrétní vyhledávací dotaz, tedy produkt či službu.

USP aneb jedinečný prodejní argument

USP aneb jedinečný prodejní argument (Unique Selling Proposition), co znamená?

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.