Internetová reklama je široký pojem, o tom není pochyb ani sporu. V případě, že se rozhodnete do ní investovat, uděláte však mnohem efektivnější a lepší než krok než v případě, že se rozhodnete vložit firemní peníze do off-line propagace, zvláště pokud nemáte alespoň střední firmu nebo velmi specifický obor podnikání. V současné době na internetu trávíme velkou část našeho dne, proto zakomponování PPC reklamy do marketingové strategie není vůbec zlý nápad. Pojďme se však seznámit s výhodami internetové reklamy a přesvědčit se tedy, že právě tento krok je ten správný.
Přesné zacílení na ty, na které míříte
Možná jste si někdy říkali, že nechcete investovat doreklamy, která by nezasáhla vaši konkrétní cílovou skupinu zákazníků. Přece jenom když už do něčeho chcete vložit peníze, chcete, aby to bylo maximálně efektivní. A to je zcela v pořádku. S off-line reklamou, ať už mluvíme o reklamních předmětech nebo čemkoliv jiném, však takového výsledku zrovna nedocílíte. Ale s čím to docílíte je jednoznačně online reklama, se kterou můžete v reklamních kampaních zacílit s maximální přesností.
Můžete se zaměřit na jedince se stejnými zájmy, také se trefit pouze do pozornosti těm, kteří jsou v ideálním věku, jako jsou vaši ideální zákazníci, také se můžete zaměřit na ty, kteří čtou články, nachází si vás ve vyhledávání nebo sledují videa na konkrétní tématiku.
Rychlost změny i doručování
V případě online reklamy vás také překvapí rychlost, se kterou se pracuje. Nejen, že můžete reklamní kampaně měnit prakticky okamžitě, ale také jsou velmi rychle schváleny a také doručeny. A nakonec nemusíte ani čekat na příliš dlouhou odezvu.
Rychlost je zkrátka to, co běžné off-line reklamě chybí, ale online reklama se z toho doslova raduje.
Nízká cena za skvělé výsledky
A nakonec se jedná o poměrně levnou reklamu, která přináší výsledky. Ať už mluvíme o PPC reklamách nebo reklamách na sociálních sítích, nemusíte vynaložit desítky tisíc korun na to, abyste zasáhli potřebné spektrum uživatelů. I s desítkami korun uděláte parádu, tím si můžete být jistí.
Jak zvolit správný typ kampaně
Reklamních kampaní dnes probíhá celá spousta. Zatímco některé jsou za účelem dostat se do povědomí, jiné zase mají přinést návštěvnost na webovou stránku. Právě účel (a nejen účel) je třeba si nazačátku, kdy se budou probírat strategické první kroky, ujasnit. Na základě toho se vám poté podaří zvolit si správný typ kampaně, se kterým docílíte kýžených zisků, výsledků nebo cílů.
Kdy zvolit PPC kampaně
Jestliže je vaším cílem zvýšit objem online prodejů a počtu registrací, jestliže chcete přinést na své webové stránky větší množství lidí nebo se dostat na přední příčky v internetovém vyhledávání, případně se zaměřit na potenciální zákazníky, jelikož máte delší prodejní cyklus, pak jsou pro vás PPC reklamy ideální.
Jsou skvělé v případě, pokud chcete podpořit prodeje, získat zmiňované nové potenciální zákazníky nebo přivést lidi na webovou stránku vaší společnosti. Je důležité, abyste zvolili správná klíčová slova, díky nimž se nabídnete relevantnímu publiku.
Kdy zvolit videoreklamy
V posledních měsících jsou stále probírané videoreklamy, které umožňují zobrazovat se na YouTube nebo podobných platformách či webových stránkách. Z pohledu účelového jsou vhodné pro každého, kdo touží zvýšit povědomí o značce a podpořit zvažování. Jsou skvělé ve chvíli, kdy prahnete poprodejích nebo navýšení potenciálních zákazníků. Také v případě, že chcete rozšířit zásah.
Jen málokdo si uvědomuje, že u videoreklam je možné oslovit i ty uživatele, kteří váš obsah už viděli čili na ně zacílíte opakovaně.
Kdy zvolit propagaci v aplikacích
Poměrně novým typem reklamy je propagace v aplikacích, kdy se aplikace automaticky spojují s reklamami a optimalizují se na základě výsledků vyhledávání a ze všech dalších reklamních platforem. Vhodné jsou hlavně ve chvíli, kdy pracujete na své vlastní aplikaci v mobilních zařízeních nebo kdy sami takovou mobilní aplikaci máte, kterou byste potřebovali například v jiné aplikaci zpropagovat.