Průvodce velikostmi reklamní bannerů pro jednotlivé platformy

Statické PPC bannery

PPC reklamy nemusejí být jen textové, ale i obrázkové (bannerové). Tyto reklamy jsou základním kamenem digitálního marketingu, protože jsou stabilní a vaše publikum zaujmou na první dobrou. Stejně jako si můžete vybrat, zda své PPC kampaně spustíte v Google prohlížeči nebo na Seznamu, i v případě bannerové reklamy si vybíráte mezi Google Ads a Sklikem. 

Nejčastější velikosti Google Ads bannerů

Google Ads nabízí širokou škálu velikostí bannerů, které můžete využít. 

Desktop

  • Velký obdélník: 336 x 280 px
  • Polovina stránky: 300 x 600 px
  • Střední obdélník: 300 x 250 px
  • Široký banner: 728 x 90 px
  • Velký banner: 468 × 60 px
  • Poloviční banner: 234 x 60 px
  • Svislý banner: 120 x 240 px
  • Sloupec: 120 x 600 px
  • Reklamní panel: 970 x 250 px
  • Čtverec: 250 x 250 px
  • Malý čtverec: 200 x 200 px
  • Malý obdélník: 180 x 150 px
  • Tlačítko: 125 x 125 px
  • Široký sloupec: 160 x 600 px

Příklad banneru Google - Rodinnébalení.cz

Mobilní reklama

  • Mobilní banner: 300 x 50 px
  • Střední obdélník: 300 x 250 px (nejvýkonnější formát)
  • Velký mobilní banner: 320 x 100 px (nejvýkonnější formát)
  • Široký banner: 320 x 50 px
  • Dvojnásobná výška: 320 × 100 px
  • Široký banner: 250 x 50 px
  • Čtverec: 250 x 250 px
  • Malý čtverec: 200 x 200 px
  • Rozměr na stránky optimalizované pro mobily: 300 x 100 px
  • Reklama na celou obrazovku mobilu na šířku: 480 x 320 px
  • Reklama na celou obrazovku mobilu na výšku: 320 x 480 px
  • Reklama na celou obrazovku tabletu na šířku: 1024 × 768 px
  • Reklama na celou obrazovku tabletu na výšku: 768 × 1024 px

Mezi podporované typy souborů patří JPEG, JPG, PNG, HTML5 a GIF. Pro všechny pak platí, že celková velikost jednoho obrázku musí být menší než 150 kB.

Více o Google Ads bannerech najdete zde.

Nejčastější velikosti Sklik bannerů

Mezi nejčastější bannerové formáty druhého nejpopulárnějšího vyhledávače patří tato sestava. 

Desktop

Svislý formát: 

  • 300 x 600 px
  • 160 x 600 px

Vodorovný formát:

  • 480 x 300 px
  • 300 x 250 px
  • 970 x 310 px
  • 320 x 100 px
  • 728 x 90 px
  • 970 x 210 px

Kostky:

  • 300 x 300 px
  • 480 x 480 px

Branding:

  • 2000 x 1400 px

Příklad banneru Sklik - Rodinnébalení.cz

Mobilní reklama

Čtverec:

  • 300 x 300 px

Vodorovný formát:

  • 300 x 250 px
  • 320 x 100 px

Příklad banneru pro mobilní zařízení - Rodinnébalení.cz

Stejně jako u Google Ads, i zde mohou být bannery ve formátech JPG, PNG a GIF.

Více o Sklik bannerech najdete zde.

Google Ads vám umožní zasáhnout globálního publiku, zatímco Sklik je ideální pro cílení na český trh. Záleží tedy na tom, kdo je váš ideální zákazník a kde vyhledává informace. 

Responzivní reklamy

Responzivní reklamy jsou moderním řešením v digitálním marketingu, které automaticky upravují svůj formát, velikost a vzhled, aby co nejlépe vyhovovaly prostředí, ve kterém se zobrazují. Ať už je to na desktopu, tabletu nebo mobilním telefonu, tyto reklamy se inteligentně přizpůsobí, aby poskytly nejlepší možný uživatelský zážitek.

Responzivní reklamy se skládají z několika klíčových prvků:

  • Text: Obvykle zahrnuje hlavní nadpis, popis a výzvu k akci. 
  • Obrázky: Můžete nahrát několik verzí obrázků, které systém použije podle potřeby.
  • Logo: Loga vaší značky, která se přizpůsobí různým velikostem a formátům.
  • URL Odkazy: Odkazy na vaše webové stránky nebo specifické landing pages.

Rozměry responzivních bannerů

Obdélník 

  • poměr stran by měl být 1,91:1
  • minimální velikost 600 × 314
  • doporučená velikost je 1200 × 628
  • maximální velikost souboru je 1 MB

Čtverec 

  • poměr stran by měl být 1:1
  • minimální velikost 300 × 300
  • doporučená velikost je 1200 × 1200
  • maximální velikost souboru je 1 MB

Obrázky by měly obsahovat maximálně 20 % textu

Sociální sítě

V dnešní době, kdy hrají sociální sítě klíčovou roli v digitálním marketingu, jsou bannery na těchto platformách nezbytné pro budování značky, zapojení publika a splnění marketingových cílů. Ať už je to na Facebooku, Instagramu, X (dříve Twitter) nebo LinkedIn, každá platforma má svá specifika, která je třeba vzít při návrhu bannerů v úvah. Jak to s nimi tedy je. 

Facebook velikosti bannerů

Obrázek Facebook (typ souboru: JPG nebo PNG)

Kanál příspěvků na Facebooku 

  • Poměr stran 1 : 1 – 1 080 × 1 080 pixelů
  • Poměr stran 4 : 5 – 1 080 × 1 350 pixelů

Facebook instream video

  • Poměr stran: 1,91 : 1 až 1 : 1 
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Facebook videokanály

  • Poměr stran 1 : 1 – 1 080 × 1 080 pixelů
  • Poměr stran 4 : 5 – 1 080 × 1 350 pixelů

Facebook Marketplace

  • Poměr stran: 1 : 1 
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů 

Facebook Stories / Reklamy ve Facebook Reels

  • Poměr stran: 9 : 16 
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Výsledky ve vyhledávání na Facebooku / Facebook Business Explore

  • Poměr stran: 1,91 : 1 až 1 : 1 
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Příklad banneru Facebook - Solarein

Video Facebook (doporučené formáty jsou MP4, MOV nebo GIF)

Kanál příspěvků video / Facebook Business Explore  / Pravý sloupec na Facebooku

  • poměr stran 1 : 1 (pro počítače a mobilní zařízení) nebo 4 : 5 (jen pro mobilní zařízení) 
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Facebook instream video

  • poměr stran 16 : 9 nebo 1 : 1
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Facebook videokanály

  • Poměr stran: 4 : 5 
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Facebook marketplace / Výsledky vyhledávání na Facebooku

  • Poměr stran: 1 : 1
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Facebook stories / Facebook Reels / Reklamy ve Facebook Reels

  • Poměr stran: 9 : 16
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Rotující formát Facebook

Kanál příspěvků Facebook / Facebook videokanály / Facebook Groups feed

  • Poměr stran: 1 : 1 nebo 4:5
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Instream video / Facebook stories / Facebook Marketplace / Výsledky vyhledávání na Facebooku / Facebook Business Explore / Reklamy ve facebook reels / Pravý sloupec na Facebooku

  • Poměr stran: 1 : 1
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Facebook Reels

  • Poměr stran: 9 : 16
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Instagram velikosti bannerů

Obrázek Instagram (typ souboru: JPG nebo PNG)

Instagram feed / Kanál Instagramu  / Hlavní stránka oddílu Prozkoumat na Instagramu / Pravý sloupec na Facebooku / Facebook Groups Feed

  • Poměr stran: 1 : 1
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Instagram Stories / Instagram Reels / Oddíl prozkoumat na Instagramu / Messenger stories

  • Poměr stran: 9 : 16
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Nativní, bannerová a vsunutá reklama v Audience Network

  • Poměr stran: 9 : 16
  • Rozlišení: alespoň 398 × 208 pixelů

Reklama s odměnou za zhlédnutí pro Adudience Network

  • Poměr stran 1 : 1 – 1 080 × 1 080 pixelů
  • Poměr stran 4 : 5 – 1 080 × 1 350 pixelů
  • Poměr stran: 1,91 : 1 až 4 : 5 

Příklad banneru Instagram - Grooters

Video Instagram (formát souboru: MP4, MOV nebo GIF)

Instagram profile feed / Oddíl prozkoumat na Instagramu

  • Poměr stran: 4 : 5
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů
  • Všechny podporované poměry stran: 1,91 : 1 až 9 : 16

Instagram Stories / Instagram Reels (rozlišení 500 x 888 px) / Nativní, bannerová a vsunutá reklama v Audience Network / Reklama s odměnou za zhlédnutí pro Adudience Network / Messenger stories

  • Poměr stran: 9 : 16
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Rotující formát Instagram

Instagram Feed / Kanál Instagramu / Nativní, bannerová a vsunutá reklama v Audience Network

  • Poměr stran: 1 : 1
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Instagram Stories / Instagram Reels

  • Poměr stran: 9 : 16
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Oddíl Prozkoumat na Instagramu / Hlavní stránka oddílu Prozkoumat na Instagramu / Reklama s odměnou za zhlédnutí pro Audience Network / Messenger stories

  • Poměr stran: 1 : 1 nebo 4: 5 
  • Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů

Ukázka rotujícího formátu (carousel ads) na Facebooku (vlevo) a na Instagramu (vpravo)

YouTube velikosti bannerů

Video reklama pro desktop (formát mp4)

  • Landscape 16:9 – 1920 x 1080 px

Mobilní video reklama (formát mp4)

  • Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px 
  • Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px

Více informací o YouTube video reklamě zde.

LinkedIn velikosti bannerů

Statické a animované (jpg, png, mp4)

  • Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px

Více informací o reklamě na LinkedInu zde.

X (dříve Twitter) velikosti bannerů

Statické a animované (jpg, png, mp4)

  • Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px

Více informací o reklamě na X zde.

A jsme na konci článku, nicméně chápeme, že i s těmito tipy může být výběr velikosti banneru občas pěkný oříšek. Máte další dotazy? Potřebujete radu? My máme odpovědi! Stačí se jen zeptat. 

Datum aktualizace článku:

18.9.2024

Autor článku:

Poslední články

Zobrazit všechny

Podcast: PPC reklama jako klíč k rychlému růstu vašeho businessu

Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.

PPC Camp 2024

3 dny nejzajímavějšího PPC know-how. To byl 14. PPC Camp, užili jsme si 20 přednášek od špiček oboru, které rozhodně stály za poslech.

Czech Online Expo bonusy

Bonusy z akce Czech Online Expo, které jsou z mé přednášky To nejlepší z PPC reklamy pro růst vašeho byznysu - Strategicky a Automatizovaně.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.