Průvodce velikostmi reklamní bannerů pro jednotlivé platformy

Statické PPC bannery

PPC reklamy nemusejí být jen textové, ale i obrázkové (bannerové). Tyto reklamy jsou základním kamenem digitálního marketingu, protože jsou stabilní a vaše publikum zaujmou na první dobrou. Stejně jako si můžete vybrat, zda své PPC kampaně spustíte v Google prohlížeči nebo na Seznamu, i v případě bannerové reklamy si vybíráte mezi Google Ads a Sklikem. 

Nejčastější velikosti Google Ads bannerů

Google Ads nabízí širokou škálu velikostí bannerů, které můžete využít. 

Desktop

  • Velký obdélník: 336 x 280 px
  • Střední obdélník: 300 x 250 px
  • Široký banner: 728 x 90 px
  • Polovina stránky: 300 x 600 px
  • Velký banner: 468 × 60 px
  • Poloviční banner: 234 x 60 px
  • Svislý banner: 120 x 240 px
  • Sloupec: 120 x 600 px
  • Reklamní panel: 970 x 250 px
  • Čtverec: 250 x 250 px
  • Malý čtverec: 200 x 200 px
  • Malý obdélník: 180 x 150 px
  • Tlačítko: 125 x 125 px
  • Široký sloupec: 160 x 600 px

Příklad banneru – Motozem

Mobilní reklama

  • Mobilní banner: 300 x 50 px
  • Střední obdélník: 300 x 250 px (nejvýkonnější formát)
  • Velký mobilní banner: 320 x 100 px (nejvýkonnější formát)
  • Široký banner: 320 x 50 px
  • Dvojnásobná výška: 320 × 100 px
  • Široký banner: 250 x 50 px
  • Čtverec: 250 x 250 px
  • Malý čtverec: 200 x 200 px
  • Rozměr na stránky optimalizované pro mobily: 300 x 100 px
  • Reklama na celou obrazovku mobilu na šířku: 480 x 320 px
  • Reklama na celou obrazovku mobilu na výšku: 320 x 480 px
  • Reklama na celou obrazovku tabletu na šířku: 1024 × 768 px
  • Reklama na celou obrazovku tabletu na výšku: 768 × 1024 px

Mezi podporované typy souborů patří JPEG, JPG, PNG, HTML5 a GIF. Pro všechny pak platí, že celková velikost jednoho obrázku musí být menší než 150 kB.

Více o Google Ads bannerech najdete zde.

Nejčastější velikosti Sklik bannerů

Mezi nejčastější bannerové formáty druhého nejpopulárnějšího vyhledávače patří tato sestava. 

Desktop

Svislý formát: 

  • 300 x 600 px
  • 160 x 600 px

Vodorovný formát:

  • 480 x 300 px
  • 300 x 250 px
  • 970 x 310 px
  • 320 x 100 px
  • 728 x 90 px
  • 970 x 210 px

Kostky:

  • 300 x 300 px
  • 480 x 480 px

Příklad obdélníkového banneru – Motozem

Mobilní reklama

Čtverec:

  • 300 x 300 px

Vodorovný formát:

  • 300 x 250 px
  • 320 x 100 px

Ukázka čtvercového banneru – Motozem

Stejně jako u Google Ads, i zde mohou být bannery ve formátech JPG, PNG a GIF.

Více o Sklik bannerech najdete zde.

Google Ads vám umožní zasáhnout globálního publiku, zatímco Sklik je ideální pro cílení na český trh. Záleží tedy na tom, kdo je váš ideální zákazník a kde vyhledává informace. 

Responzivní reklamy

Responzivní reklamy jsou moderním řešením v digitálním marketingu, které automaticky upravují svůj formát, velikost a vzhled, aby co nejlépe vyhovovaly prostředí, ve kterém se zobrazují. Ať už je to na desktopu, tabletu nebo mobilním telefonu, tyto reklamy se inteligentně přizpůsobí, aby poskytly nejlepší možný uživatelský zážitek.

Responzivní reklamy se skládají z několika klíčových prvků:

  • Text: Obvykle zahrnuje hlavní nadpis, popis a výzvu k akci. 
  • Obrázky: Můžete nahrát několik verzí obrázků, které systém použije podle potřeby.
  • Logo: Loga vaší značky, která se přizpůsobí různým velikostem a formátům.
  • URL Odkazy: Odkazy na vaše webové stránky nebo specifické landing pages.

Rozměry responzivních bannerů

Obdélník 

  • poměr stran by měl být 1,91:1
  • minimální velikost 600 × 314
  • doporučená velikost je 1200 × 628
  • maximální velikost souboru je 1 MB

Čtverec 

  • poměr stran by měl být 1:1
  • minimální velikost 300 × 300
  • doporučená velikost je 1200 × 1200
  • maximální velikost souboru je 1 MB

Obrázky by měly obsahovat maximálně 20 % textu

Sociální sítě

V dnešní době, kdy hrají sociální sítě klíčovou roli v digitálním marketingu, jsou bannery na těchto platformách nezbytné pro budování značky, zapojení publika a splnění marketingových cílů. Ať už je to na Facebooku, Instagramu, X (dříve Twitter) nebo LinkedIn, každá platforma má svá specifika, která je třeba vzít při návrhu bannerů v úvah. Jak to s nimi tedy je. 

Facebook a Instagram velikosti bannerů

Facebook feed 

  • poměr stran 1:1 
  • minimální doporučené rozměry 1200×1200 px (případně 1200 x 628 px)
  • nejčastěji jsou využívány formáty PNG nebo JPG

Video 

  • doporučené formáty jsou mp4, mov nebo gif
  • doporučené rozměry 1080 × 1080 px
  • Facebook: text 125 znaků, titulek 40 znaků 
  • Instagram: text 125 znaků, počet hashtagů 30

Instagram feed 

  • poměr stran 4:5 
  • minimální doporučené rozměry 1200×1500 px

Stories

  • poměr stran 9:16 
  • minimální doporučené rozměry 1080×1920 px
  • maximální velikost souboru 30 MB
  • text 125 znaků, titulek 40 znaků

Instagram reels

  • krátká kreativní videa s délkou 90 sekund. 
  • poměr stran 9:16 
  • doporučené rozměry 500 × 888 px
  • maximální velikost 4 GB
  • text 72 znaků

Rotující formáty neboli carousel ads – Tento formát je využíván v případě potřeby prezentovat více produktů, služeb nebo informací.

  • čtverec: 1080 x 1080 px
  • vertikála: 1080 x 1350 px
  • horizontála: 1080 x 566 px

YouTube velikosti bannerů

Video reklama pro desktop (formát mp4)

  • Landscape 16:9 – 1920 x 1080 px

Mobilní video reklama (formát mp4)

  • Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px 
  • Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px

Více informací o YouTube video reklamě zde.

LinkedIn velikosti bannerů

Statické a animované (jpg, png, mp4)

  • Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px

Více informací o reklamě na LinkedInu zde.

Ukázka rotujícího formátu (carousel ads) na Facebooku (vlevo) a na Instagramu (vpravo)

X (dříve Twitter) velikosti bannerů

Statické a animované (jpg, png, mp4)

  • Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px

Více informací o reklamě na X zde.

A jsme na konci článku, nicméně chápeme, že i s těmito tipy může být výběr velikosti banneru občas pěkný oříšek. Máte další dotazy? Potřebujete radu? My máme odpovědi! Stačí se jen zeptat. 

Datum aktualizace článku:

23.1.2024

Autor článku:

Poslední články

Zobrazit všechny

Czech Online Expo bonusy

Czech Online Expo

800 000 vyškolených lidí - Cesta do Googlu - Kdo je Google Trenér?

Cesta do kanceláři Googlu a 800 000 vyškolených lidí v rámci programu Google Certifikovaných trenérů.

Marketing v roce 2024: Nezmeškejte klíčové události roku

Rok 2024 přináší vzrušující možnosti pro setkávání s odborníky v marketingu, sdílení odborných znalostí a získávání nových pohledů na digitální marketing. Naše agentura se aktivně zapojí do důležitých marketingových akcí a bude se nadále rozvíjet v této dynamické oblasti.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.