Potřebujete vytvořit nebo zaslat svému PPC specialistovi podklady (obrázky) pro bannery na remarketingové nebo akviziční kampaně? Nejste si ale jistí jednotlivými rozměry? Nevadí. Pomůže vám právě tento článek, který přehledně popisuje formáty jednotlivých reklamních bannerů.
Rozměry bannerů Google Ads:
Google bannery s největším počtem zobrazení:
336x280
728x90
300x250
300x600
Responzivní obsahová reklama:
V případě responzivní reklamy je povolena velikost do 5 120 kB a pouze ve formátech jpg, png nebo statického gif. Musí obsahovat alespoň jeden obrázek na šířku.
Bannerové formáty seřazené od nejvyššího počtu prokliků:
320x100
300x300
300x600
480x300
480x480
300x250
970x310
160x600
970x210
728x90
Mobilní bannerové plochy od nejvyššího počtu prokliků:
320x100
480x480
300x250
300x300
Formáty čtverce a obdélníku:
Malý čtverec 200 × 200
Svislý obdélník 240 × 400
Čtverec 250 × 250
Trojnásobná širokoúhlá 250 × 360
Vložený obdélník 300 × 250
Velký obdélník 336 × 280
Netboard 580 × 400
Ukázka čtvercového banneru - Motozem
Příklad obdelníkového banneru - Motozem
Sloupce:
Sloupec 120 × 600
Široký sloupec 160 × 600
Půlstránková reklama 300 × 600
Na výšku 300 × 1050
Příklad banneru - Motozem
Široké bannery:
Banner 468 × 60
Široký banner 728 × 90
Horní banner 930 × 180
Velký široký banner 970 × 90
Reklamní panel 970 × 250
Panoráma 980 × 120
Mobilní bannery:
Mobilní banner 300 × 50, 320 × 50
Velký mobilní banne 320 × 100
Podporovaná velikost souboru 600 kB nebo menší
Reklamní formáty na síti Facebook a Instagram:
Sociální sítě Facebook a Instagram nabízí hned několik formátů, které vám obzvláštní vaši reklamu. Patří k nim obrázky, video, rotující formáty (neboli carousel), sbírky, stories nebo tzv. reels.
Obrázková reklama:
Nejčastěji jsou využívány formáty PNG nebo JPG, ale jsou podporovány i jiné.
Čtverec:
1080 x 1080 px (případně 1200 x 628 px)
Video reklama:
Doporučené formáty jsou mp4, mov nebo gif.
1080 × 1080 px
Text 125 znaků, titulek 40 znaků (Facebook)
Text 125 znaků, počet hashtagů 30 (Instagram)
Rotující formáty neboli carousel ads:
Tento formát je využíván v případě potřeby prezentovat více produktů, služeb nebo informací.
Ukázka rotujícího formátu (carousel ads)
Čtverec: 1080 x 1080 px
Vertikála: 1080 x 1350 px
Horizontála: 1080 x 566 px
Sbírka (collection ads):
Sbírky obsahují úvodní video nebo obrázek a následně další 3 obrázky. Perfektní příležitost pro e-shopaře prezentovat své produkty.
Stories:
Příběhy na Facebook a Instagram jsou vždy ve vertikálním formátu, který je vhodný pro kombinace fotografií, videí, textů a hudby.
Poměr stran 9:16
1080 × 1080 px
Maximální velikost souboru 30 MB
Text 125 znaků, titulek 40 znaků
Instagram reels:
Krátká kreativní videa s délkou 90 sekund.
Poměr stran 9:16
500 × 888 px
Text 72 znaků
Maximální velikost 4 GB
Nezapomeňtě u všech formátů myslet na mobilní a desktopovou variantu. Pokud si i přesto nebudete vědět rady, neváhejte a ozvěte se nám. Rádi pomůžeme.
Internetová reklama je široký pojem, o tom není pochyb ani sporu. V případě, že se rozhodnete do ní investovat, uděláte však mnohem efektivnější a lepší krok než v případě, že se rozhodnete vložit firemní peníze do off-line propagace.
Přicházíte o 20-30% tržeb v Google Analytics, když vám zákazník neodsouhlasí cookie lištu. I proto vám uměle roste Podíl nákladů na obratu. Vytvořil jsem proto návod, kde krok po kroku ukazuju jak tento výpadek eliminovat.
Jak na SEO? Optimalizování webové stránky je důležitá součást internetového marketingu, na který se specializujeme. Chcete vědět více informací o SEO?
Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.