Jak na správu PPC v Heurece

Používáte PPC kampaně k propagaci svých produktů nebo služeb na Heurece? Pokud ne, přicházíte o obrovskou příležitost oslovit více potenciálních zákazníků! Ať už jste začátečník, který se snaží pochopit, jak to všechno funguje nebo jste jen zvědavý marketér, který se chce naučit něco nového, tento článek je pro vás.

Co je to PPC a proč by vás to mělo zajímat

PPC, neboli pay-per-click, je model internetové reklamy, kde platíte za každé kliknutí na váš inzerát. Na Heurece je PPC základním způsobem, jakým můžete svůj e-shop propagovat. A proč by vás to mělo zajímat? Podle Heureky se po přepnutí do PPC režimu zvedne proklikovost e-shopům v průměru až trojnásobně. A to je už pěkný nárůst.

Jak funguje PPC na Heurece

Podobně jako u Google Adwords nebo Sklik, na Heurece platíte za každé kliknutí na váš produkt. Vaše produkty se zobrazí v katalogu Heureky, ve výsledcích vyhledávání i v detailu produktu mezi ostatními e-shopy.

Díky placenému PPC režimu budou vaše produkty zahrnuty do filtrování. Zákazníci tak snadněji najdou přesně to, co hledají – vás.

Free vs PPC režim

Začít s PPC na Heurece je jednoduché. Prvním krokem je nastavení vašeho e-shopu z Free režimu do PPC režimu. Díky tomu získáte možnost filtrovat vaše produkty, oslovit až tisíce zákazníků denně, získávat recenze, které si můžete stáhnout i na svůj web, přístup k přehledu o návštěvnosti a počtu objednávek (tzv. sortiment report) a další možnosti zviditelnění. 

PPC režim funguje na principu tzv. peněženky. To znamená, že si nejprve musíte dobít kredit. 


Pokud s reklamou na Heurece teprve začínáte, zkuste nabít nejprve 1000 Kč a po měsíci vyhodnoťte. Pro představu zde je ceník Heureky, kde najdete konkrétní ceny za prokliky. 

 A co se stane, když kredit dojde a vy nedobijete další? Spadnete do Free režimu a přijdete o některé funkce. Po dobití (online platební kartou nebo bankovním převodem) se opět můžete přepnout do PPC režimu a pokračovat v oslovování zákazníků ve velkém.

TIP: Pokud při opětovném přepnutí z Free režimu do PPC režimu nedojde k přepárování produktů, může přechod na PPC režim trvat několik dnů až měsíců podle typy vašich produktů. Proto se snažte mezi režimy moc nepřepínat.

A co dál? 

Poté napárujete své produkty do jednotlivých kategorií v katalogu Heureky.

Potřebujete k tomu XML feed datový soubor, který obsahuje informace o produktech z vašeho e-shopu. Tento soubor se automaticky generuje ze stránek vašeho e-shopu, proto je nezbytná spolupráce s webmasterem. Některé platformy, jako je Shoptet, už mají feed připravený.

Po importu datového souboru dochází k tzv. párovacímu procesu, tj. schvalování produktů do katalogu. V záložce přehled spárovanosti okamžitě vidíte, kolik produktů je v pořádku spárovaných, kolik čeká a které nejsou spárované. 

Jak přesně feed připravit a jakým chybám se vyvarovat se dozvíte zde.

6 tipů, jak spravovat PPC na Heurece


Schválením vašich produktů do katalogu práce teprve začíná. Správa PPC v Heurece vyžaduje totiž pravidelné sledování a optimalizaci vašich kampaní. Zde je několik tipů, jak na to:

  • Optimalizujte své inzeráty: Pravidelně kontrolujte výkonnost svých inzerátů a dělejte potřebné úpravy. Můžete například upravit text inzerátu, obrázky nebo cenu za kliknutí. Pokud vidíte, že se některé produkty prodávají lépe, můžete například zvýšit jejich viditelnost tím, že do nich investujete více. Naopak, pokud vidíte, že některé produkty nejsou tak úspěšné, můžete snížit jejich rozpočet nebo je úplně odstranit z vaší PPC kampaně.
  • Využijte nástroje pro úpravu datových souborů: Existují nástroje jako Mergado, které vám pomohou upravit váš XML feed pro vaše potřeby. Heureka také připravuje svůj vlastní nástroj s názvem SIMPLE PARING, který umožní ruční párování produktů přímo v administraci Heureky.
  • Sledujte výsledky a měřte konverze: Heureka nabízí nástroj měření konverzí, který vám umožní sledovat, kolik zákazníků dokončilo nákup díky vašim PPC kampaním. Tato statistika je zdarma a je důležitá pro hodnocení úspěšnosti vašich kampaní.
  • Využijte certifikát Ověřeno zákazníky: Tento certifikát vám může pomoci zvýšit důvěru zákazníků ve váš e-shop a tím i zvýšit prodeje.
Lidé se často bojí nakupovat někde poprvé. Díky označení OVĚŘENO ZÁKAZNÍKY budou mít ale jistotu, že prodáváte nejen skvělé produkty, ale poskytuje i 100% servis.


  • Pravidelně aktualizujte své kampaně: Trh se neustále mění a je důležité, aby vaše kampaně reflektovaly aktuální trendy a potřeby zákazníků. 
  • Sledujte své konkurenty: Zjistěte, jaké produkty inzerují, jaké ceny nabízejí a jak se jejich strategie mění v čase. To vám může pomoci lépe porozumět trhu a přizpůsobit svou strategii tak, abyste byli vždy o krok napřed.

Proč být jako majitel e-shopu na Heurece

Stále ještě váháte, jestli je Heureka pro váš business tím pravým místem pro zachycení zákazníků? Máme pro vás 5 důvodů, proč říct Heurece své ANO. 

  1. Heureka je největší cenový srovnávač v Evropě a v současnosti zahrnuje již 9 zemí s 23 miliony aktivních uživatelů. A tento obrovský trh můžete snadno oslovit.
  1. PPC na Heurece vám umožňuje cílit na konkrétní produkty nebo kategorie. To znamená, že můžete investovat svůj rozpočet do těch produktů, které se prodávají nejlépe a maximalizovat tak svůj návrat z investice.
  1. Na Heurece máte kontrolu nad tím, kolik utrácíte. Můžete si nastavit denní rozpočet a tím zajistit, že neutratíte více, než je strop vašeho budgetu. Nebo nastavit automatické dobíjení a o nic se nestarat. 
  1. Heureka je vlastně takový srovnávač, který oceníte jak vy v porovnání s konkurencí, tak vaši zákazníci, kteří přehledně na jednom místě dostanou informaci o ceně produktu, dopravě, případně, zda nabízíte i nějaký dárek. 
  1. Podle posledních průzkumů více než 90 % lidí přesvědčí k nákupu recenze. I když máte zakázek hodně, být na Heurece se rozhodně vyplatí už jen kvůli nim. 
Díky recenzím máte okamžitou zpětnou vazbu na své produkty, vidíte, co trápí zákazníky konkurence a můžete tak svou službu rovnou vylepšit. 

Správa PPC na Heurece může být náročná, ale s pravými nástroji a strategií je to velmi efektivní způsob, jak zvýšit online prodej. Pokud potřebujete pomoc s nastavením a správou vašich PPC kampaní nejen na Heurece, neváhejte se na nás obrátit
V AdsVantage věříme, že úspěch našich klientů je i naším úspěchem. Proto se snažíme poskytnout nejen kvalitní služby, ale také užitečné informace a rady, které vám pomohou vyrůst. Četli jste například už náš článek o Performance Max nebo o brand marketingu?

Datum aktualizace článku:

23.1.2024

Autor článku:

Poslední články

Zobrazit všechny

800 000 vyškolených lidí - Cesta do Googlu - Kdo je Google Trenér?

Cesta do kanceláři Googlu a 800 000 vyškolených lidí v rámci programu Google Certifikovaných trenérů.

Marketing v roce 2024: Nezmeškejte klíčové události roku

Rok 2024 přináší vzrušující možnosti pro setkávání s odborníky v marketingu, sdílení odborných znalostí a získávání nových pohledů na digitální marketing. Naše agentura se aktivně zapojí do důležitých marketingových akcí a bude se nadále rozvíjet v této dynamické oblasti.

Jak jsem vyrostl z 0 na 7,8 mil. za 2,5 roku

Představím Vám, jak jsem vybudoval firmu Adsvantage. Nebudu Vám lhát, byla to náročná cesta.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.